2003. július 24-én a General Motors első modern elektromos autójának a GM EV1-nek a rajongók által rendezett „temetésen” ifj. Ed Begley, Emmy díjas színész, környezetvédő, villanyautós a következőket mondta:

Ne vegyél elektromos autót, ha…

2003. július 24-én a General Motors első modern elektromos autójának a GM EV1-nek a rajongók által rendezett „temetésen” ifj. Ed Begley, Emmy díjas színész, környezetvédő, villanyautós a következőket mondta:

„Amit az elektromos autó ellenzői és kritikusai mondanak sajnos igaz. Az elektromos autó nem való mindenkinek. A korlátozott hatótávból adódóan csak a lakosság 90%-ának az igényeit elégíti ki.”

Ő csak arról beszélt, hogy az elektromos autó kinek az igényeit tudja kielégíteni, arról nem, hogy ki ne válassza ezt a közlekedési formát. Mi ezt is eláruljuk, hiszen mi magunk sem szeretjük a kellemetlen meglepetéseket.

Ne vegyél tehát elektromos autót, ha…

A munkád során rendszeresen járod az országot

Az elektromos autók többségének az akkumulátora még nem elég nagy kapacitású ahhoz, hogy autópálya tempóban egy feltöltéssel sok száz km-t meg lehessen velük tenni. Így ha munkaidőben kell gyorsan, nagy távolságokat megtenni, akkor arra még ne vegyél elektromos autót.

Az autót főleg hosszabb családi utakra használod

Egy családi kirándulásnál egy-egy töltéssel eltöltött pihenő még belefér, de ha rendszeresek ezek az utak (hetente, kéthetente jártok), illetve elsősorban erre használod az autót, akkor ne vegyél elektromos autót. Erre a használatra egy kis fogyasztású hagyományos autó jobb választás lehet, mint egy mai középkategóriás elektromos autó. Persze ez alól egy nagy kapacitású akkuval szerelt Tesla kivétel lehet, hiszen azzal 300-400 km is megtehető egyszerre, és Magyarországon belül közlekedve többnyire elég csak a célállomáson tölteni. Tehát ha nem akartok még aznap visszaindulni, akkor az amerikai villanyautó márka típusai jó megoldás lehetnek.

Több, mint 60 km-re jársz dolgozni és a munkahelyeden vagy annak környékén nincs lehetőség az akkumulátor töltésére

Bár a nagy napi ingázásra ideális választás lenne egy villanyautó, ha a munkahelyeden vagy a környékén nem tudsz kényelmesen tölteni, akkor ne vegyél elektromos autót. Az oda-vissza 120 km-nél nagyobb távok télen már kihívást jelenthetnek, ami az akkumulátor öregedésével egyre nagyobb gondot okozhat. Szerencsére a munkahelyek nagy része általában nyitottan áll az ilyen problémák megoldásához, és nem gördítenek akadályt az elektromos autók töltésének útjába. Több példa is van már arra Magyarországon, hogy a munkáltató dedikált töltő felszerelésével és töltőhely kialakításával segíti a munkavállalók környezettudatos közlekedését.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.