Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Napenergia erdő a parkolóban
Tudj meg többet: Elektromos autó

Napenergia erdő a parkolóban

Az elektromos autók a jövő járművei, széleskörű elterjedésüket azonban még megakadályozza, hogy még kis távolságok megtétele esetén is, ami leginkább a városi vezetésre korlátozza használatukat, több órás töltésre van szükségük.

A fejlesztések két kedvelt iránya a töltési idő lehetőség szerinti csökkentése, valamint az újratöltés biztosítása használat közben például erre alkalmas parkolók kialakításával. Utóbbi területen a Nissan az indukciós töltést részesíti előnyben és ennek lehetőségeit teszteli, elképzeléseikről már írtunk korábban. Neville Mars szintén a parkolókban látja a jövőt, ő egy napenergiával működő modellt fejlesztett ki.

Elképzelése nem pusztán egy nappanelekkel borított parkoló, hanem egy természet ihlette napenergia erdő. Minden egye töltőhely tulajdonképp egy fényelektromos fa. A fotovoltaikus „levél” egy pózna tetején helyezkedik el. Alá állva a póznába csatlakoztatható a jármű, mely a levelek által összegyűjtött energia segítségével tölti újra az elektromos autót, miközben tulajdonosa a bevásárlást végzi vagy munkában van. Az energiahatékonyság növelése érdekében a napraforgók mozgását imitálják a levelek, követve a nap mozgását, miközben árnyékot is biztosítanak a járműveknek.

Szkeptikusabb szakértők szerint ahhoz, hogy minden fényelektromos fa elegendő napfényhez jusson illetve a közlekedés a parkolóban ne legyen szűkös és nehézkes, az megszokottnál szellősebb teret szükséges kialakítani és eléd magas fákat telepíteni, mely jelentős költségeket jelent.

Neville Mars elképzelése csupán egy projektterv, mely megvalósulása függ a piac és az infrastruktúra bővülésétől, a költséghatékony kivitelezés megoldhatóságától. Az elektromos autók elterjedésével egyre nagyobb szükség lesz hasonló modellekre, melyhez mind Mars, mind a Nissan elképzelései kiinduló pontot jelenthetnek.
A napenergia erdőről készült rövid bemutató videó alább megtekinthető.

Ajánlott tartalom

Tarlós: Nem mondhatom, hogy nem lesz dugódíj

A budapesti behajtási díjról, amit még a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalt be a 4-es metró megépítésért, egy tíz évvel ezelőtti európai bizottsági határozat és egy érvényes szerződés rendelkezik, azt nem a főváros akarja mindenáron bevezetni - mondta a főpolgármester csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.