Most akkor lesz Tesla szalon Budapesten?

A Teslának egyelőre Magyarország még nem piac, azt a néhány autót, amit itt el lehet adni eladják neten vagy a bécsi Tesla Store-on keresztül.

A Tesla egyelőre nem tervez sem saját bemutatótermet, sem pedig saját szervizt Budapestre, írta a villanyautosok.hu. Kelet-Európában először Csehországban és Lengyelországban fognak megjelenni, de hivatalosan arról sem árultak még el semmit.

De akkor a HVG-től az Indexen keresztül a Portfolióig mindenki hazudik? Mi is benéztük.  Természetesen nem, maximum félreérthetően fogalmaznak. Csak olyan ügyesen írták meg és helyezték el a médiában az érdekeltek az információkat, hogy azt a lapok azonnal igaznak könyvelték el, és egymásra hivatkozva vették át szépen sorban. Olyan dolgokat is beleláttatva az egészbe, amiknek még egyelőre semmi alapja sincs.

Nyilván, mint minden csodás hírnek, ennek is van némi igazságtartalma. Akad ugyanis egy lízing cég, amely elsősorban prémium autók finanszírozásával és kezelésével foglalkozik, és amelynek vezetői úgy döntöttek, hogy jó üzlet Teslát finanszírozni idehaza. Miért nagy szám ez? Legfőképpen azért, mert ez a tevékenység egyébként nem túl egyszerű, hiszen a Teslának nincs hivatalos forgalmazója és szervize Magyarországon, így mindenképpen külföldi beszerzéssel lehet csak ezt az ügyletet intézni. Az elmúlt években jól látszott, hogy akik ennyi pénzt kiadnak egy autóért, azokat ez többnyire nem zavarja, de nyilván van, akit megnyugtat, ha valaki idehaza mindent elintéz helyettük.

Egy lízingcégről írtam, de persze több ilyen is van. Ez az egy abban igyekszik kitűnni a többiek közül, hogy erre az egy márkára egy külön bemutatótermet is tervez létrehozni, ahol az emberek testközelből megismerkedhetnek a márka autóival. A bemutatóterem még nem létezik, de tervek vannak rá. Addig is várják a már foglalással rendelkező vevőket, hogy amíg nem jön meg a Model 3-asuk, addig náluk majd kipróbálhatják az autót, hiszen nekik olyan is lesz áprilistól (talán).

Ez a bemutatóterem azonban nem hivatalos Tesla Store, hanem egy teljesen független vállalkozás üzlete, ahol a cég saját szakállára mutogatja az autókat, és a lízing ügylet reményében kereskedik az autókkal. Nagyjából úgy, ahogy a lízing cégek teszik Nyugat-Európában is. Annyi különbséggel, hogy ott a legnagyobb városokban már van Tesla bemutatóterem, így a lízing cégeknek erre nem kell költeniük. A bemutatóterem egyben átadási pontként is szolgál majd, ahol a tervek szerint hasonló átadás-átvételi procedúrának lehet részese az, aki a cégen keresztül rendeli az autóját.

Miért fontos ez? Leginkább az elektromos autókra igényelhető 1,5 milliós, illetve a 7 személyes autókra igényelhető 2,5 milliós állami támogatás miatt. Ha a Tesla Model 3-ból elkezdik forgalmazni a Mid Range változatot, vagy megvehető lesz a Long Range Premium csomag nélkül vagy csak hátsókerék meghajtással is, akkor az ár bekúszhat 20 millió forint alá, így pedig az autó jogosult lehet a támogatásra. Feltéve, ha van hazai kereskedő, akitől be lehet szerezni az autót, és az a kereskedő szerződést köt a pályázatokat kezelő e-Mobival. A lízing cég egyelőre nem számít hazai kereskedőnek, és egyelőre a Tesla nem adott nekik olyan jogköröket, amikkel a hazai támogatásnál forgalmazóként léphetnének fel. A lízingcég elmondása szerint folynak a tárgyalások, de ennek állapotáról külső félként értelemszerűen nehéz bármilyen hiteles információt szerezni. A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.