Mitől zöld az új Peugeot 308?

A környezetvédelem jegyében újította meg modelljét a Peugeot. Az új 308 még benzin- és dízelmotoros változatban készül, mégis tucatnyi módszert vetettek be a tervezők a fogyasztás és szén-dioxid kibocsátás csökkentésére.

A Peugeot fejlesztői azokra az autóhasználókra is gondoltak, akik felelősségteljesen szeretnének autózni, de még nem váltanának elektromos vagy hibrid autóra írja a zoldauto.info. Bár a Peugeot 308 fosszilis üzemanyaggal üzemel, olyan fejlesztéseket tartalmaz, amik lehetővé teszik, hogy egy hasonló paraméterekkel rendelkező autónál jóval zöldebb legyen.
Az új Peugeot 308 innovatív e-HDi mikro-hibrid technikával van ellátva, mely a legújabb generációs STOP & START rendszert foglalja magába. Motorja megfelel az Unió Euro 5-ös kibocsátási normáinak.
Környezeti hatékonyságra optimalizálták a négyféle benzinmotorból (98-200 LE, az utóbbi az exkluzív GTi változaté) és a négyféle dízelből (92-163 LE) álló hajtómű-választékot. Már az alapkivitel – 308 limuzin, 1.6 literes HDi FAP 92 LE, manuális váltóval – is remekül áll, CO2 emissziója csupán 110 g/km.

Az 508 után az új Peugeot 308 a márka második autótípusa, amelyben benne van az új generációs STOP & START rendszerrel működő innovatív e-HDi mikro-hibrid technika. Alapja az 1.6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást. Az új típusú technika alkalmazásával 15 százalékos fogyasztáscsökkenés és 5 g/km CO2 emissziócsökkenés érhető el városi használat során, valamint 40 százalékkal gyorsabb újraindítás az önindítós Stop & Starthoz képest. Nem utolsó sorban pedig jobban vezethető, csendes, rezgésmentes a jármű tőle.
A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2.2 kW, élettartama 600.000 újraindítás. A vezető, ha úgy hozza kedve, egy gombbal ki is kapcsolhatja a STOP & START funkciót.

A mikro-hibrid technikával kombinált motor azonban még nem lett volna elég a sikerhez. Számos más tényező is szerepet játszik abban, hogy egy autónak mekkora a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. Az egyik ilyen súlyos tényező az autó tömege. Könnyebb jármű mozgatásához természetesen kevesebb energia is elegendő, így kevesebb üzemanyag is. A Peugeot mérnökei kétségkívül a fogyókúra nagymesterei, ugyanis 25 kg-ot sikerült lefaragni a 308-as modell eredeti súlyából úgy, hogy a méretei nem változtak az autónak. A karosszéria tervezői, azon túl, hogy egy modern, mégis elegáns külsőt kölcsönöztek az új változatnak kategóriarekordot értek el az alaktényező tekintetében, ami így jobb légellenállást eredményezve a fogyasztás csökkenését is magával vonta. A fentieken túl olyan, a fogyasztást befolyásoló tényezőkre is odafigyeltek, mint a nagyon csekély gördülési ellenállással rendelkező 16 colos gumik, vezérelt olajszivattyú az 1.6 literes HDi motorban és egyes motorokon az optimalizált generátorvezérlés.

A projekt egyik fő célja volt a CO2 emisszió leszorítása. A mérnöki fejlesztéseknek köszönhetően a 308 limuzin 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE. BMP6 esetében az egy kilométerre eső várható szén-dioxid kibocsátása mindössze 98 g/km lesz, ami remek teljesítmény a kategóriájában.
A fogyasztás és károsanyag-kibocsátás csökkentését úgy sikerült elérni, hogy a jármű méretei és felszereltségének színvonala változatlan maradt, így a karosszéria jellegétől függetlenül tágas és komfortos tér várja az utasokat. Hasonlót mondhatunk a biztonságról is, mely nem veszített a megszokott, magas fokozatából.
Az alacsony kibocsátású jármű várhatóan májustól kapható már Magyarországon is. Bár még viszonylag kicsi azon autók választéka itthon, amelyek CO2 kibocsátása 100 g/km alatt van, új autó vásárlásakor mindenképpen érdemes e szempont szerint is válogatni.
http://www.zoldauto.info/fooldal/

Ajánlott tartalom

Gazdára találtak az első elektromos járművek a vállalati pályázaton

Megszülettek az első támogatói döntések a kormány februárban megnyitott programjában. Az eddigi nyertes pályázatok alapján 191 vállalkozás kap több mint 849 millió forint támogatást 218 új elektromos gépkocsi megvásárlásához - tájékoztatta az MTI-t szerdán az Energiaügyi Minisztérium (EM).