Megszűnhet az elektromos autók ingyenes töltése

Megszűnhet az elektromos autók ingyenes töltése, parkolása, a szabályozó kormányrendelet hamarosan hatályba lép. Gyors változásra azért nem kell számítani, még a töltőket is fel kell szerelni számlálóval.

Kezdhetik számolni majdani tarifáikat az elektromos autókat ellátni kívánó szolgáltatók, mert a hónap közepén életbe lép a terület fogalmait definiáló és árképzését leíró kormányrendelet – írja az Inforádió. Nem egyértelmű, hogy szabályozási oldalról ezzel minden feltétele adott lesz-e a fizetős áramtankolás startjának, de az biztos, hogy gyakorlati téren vannak még akadályok. A fő gát a Világgazdaság információi szerint az, hogy az országban az ingyenesen szolgáltató áramtöltők egyelőre nincsenek felszerelve a számlázáshoz szükséges modullal, márpedig ezek pótlása jelentős ráfordítással jár. Ráadásul az autósok számára egyelőre vonzóbb az akkumulátort jobban kímélő, lassú házi töltés, az utcai gyorstöltők pedig még nem elég gyorsak.

A szolgáltató és az e-autó-üzemeltető szerződhet a töltők használatának módjáról (helyéről, időtartamáról, áráról), az ilyen szerződéssel rendelkező autós eseti alapon is igénybe veheti a töltőt, minden egyéb kötelezettség nélkül. A szolgáltatónak meg kell határoznia azt a türelmi időt (percben), ameddig az autó a töltés után még a töltőnél tartózkodhat. Az árképzésnek észszerűnek, könnyen és egyértelműen összehasonlíthatónak, átláthatónak és megkülönböztetéstől mentesnek kell lennie. Az eseti alapon történő töltés egység­ára lehet időalapú (forint/perc) vagy kapacitásalapú (forint/kilowattóra), de másmilyen is, ha a meghatározása megfelel az előbbi feltételeknek, írja a napi.hu. 

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.