Eddig a Tesla egyik gyengesége az volt, hogy csak luxusautókat gyártott, legalábbis az árat tekintve. Erre limitált volt a kereslet, hisz egy Ferrarit nem kell órákig és óránként tölteni, de most itt egy autó annyiért, mint egy olcsóbb BMW vagy Audi. Úgy néz ki, hogy csak halad az elektromos autózás, és egyre több kategóriában veszi fel a versenyt a benzinessel.

Megérkezett a Tesla első autója, amit nem aranyáron adnak

Eddig a Tesla egyik gyengesége az volt, hogy csak luxusautókat gyártott, legalábbis az árat tekintve. Erre limitált volt a kereslet, hisz egy Ferrarit nem kell órákig és óránként tölteni, de most itt egy autó annyiért, mint egy olcsóbb BMW vagy Audi. Úgy néz ki, hogy csak halad az elektromos autózás, és egyre több kategóriában veszi fel a versenyt a benzinessel.

Pár napon belül hivatalosan is bemutatják a Model 3 névre keresztelt járművet, melyet kezdetben 35 ezer dollárért fognak adni. Ez ugyan még mindig nem népautó, hisz alig kevesebb, mint 10 millió forint, de ennyiért a világban azért már egész sokan vesznek autót. Mondhatni ez a luxuskategória alsó sávja, talán az A4-es Audihoz illetve a BMW 3-as sorozatához lehet hasonlítani.

Mérete nagyjából meg is egyezik az A4-essel, idézi a Bloomberg Elon Musk vezérigazgatót. A hely viszont több benne, mivel egyrészt a hátsó ülések előtti padló részen nincs a középső kiemelkedés, másrészt az elektromos autó motorja egész kicsi és nincs kuplung, sebességváltó, vízhűtés stb., így a motortérben is kialakítottak egy csomagtartót. A cég azt ígéri, hogy az autó legalább 300 km-t megtesz majd egy töltéssel, ez azért már valami.

Hosszú garancia

Ami még igen lényeges: a cég 8 éves garanciát ad az akkumulátorra, ami az elektromos autó lelke, és árának ma még nagyjából harmadát képviseli. Emellett ugyanekkora garancia lesz a motorra is. Hogy milyen lesz a vezetési élmény és az össz-tapasztalat, ami alapján egy autó népszerűvé válik, az természetesen csak akkor derül ki, ha már tömegesen forgalomba került a típus. A korábbi Teslákkal mindenesetre igen elégedettek a tulajdonosaik.

Lassan felfutó gyártás

A Model 3-hoz egyelőre nem is lesz egyszerű hozzájutni, kezdetben olyasmi lesz, mint amikor a Kádár-rendszerben új Ladát akartunk venni: le kell előlegezni, és hosszasan várni. Nem mintha most hiánygazdaság lenne, de egy típus tömeggyártásának beindítása, főleg egy olyan gyártónál, aki eddig csak kis sorozatokat készített, nem olyan egyszerű. A kezdeti tapasztalatok alapján fogják a szükséges módosításokat végrehajtani, és a nagyobb kapacitású gyár csak jövőre fut fel, Európában és Kínában pedig 2018-ban indulnának a gyárak.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.