Még legalább 40 évig kitartanak a belső égésű motorok

Még legalább negyven évig nem konnektorról, hanem benzinkútról tankolunk – áll az amerikai kormánynak készült legújabb jelentésben. De mi lesz a kisbálnákkal?

A belső égésű motor marad az autóipar fő mozgatórugója legalább 2050-ig, derül ki az Amerikai Nemzeti Olajügyi Tanács legújabb jelentéséből, amely az Energiaügyi Minisztérium megbízásából készült. Első hallásra mindez legfeljebb annyira tűnik hitelesnek, mintha Jockey Ewing nyilatkozta volna az olajvállalkozók bálján, de a tanácsban az energia- és autóipar képviselői mellett kormányzati szakértők és egyetemi tanárok is helyet foglaltak, igaz, környezetvédő aktivistákról nem szól a hír. Elsősorban a magas előállítási költségek és a hiányos infrastrukturális feltételek gátolják az akkumulátoros és az üzemanyagcellás elektromos autók elterjedését, hangoztatja némi alappal a jelentés, ezért hiába forszírozza a kormány bizonyos előremutató alternatív technológiák elterjedését, az üvegházhatás elleni küzdelemben nem hagyhatja figyelmen kívül a piaci folyamatokat.

“Túl korai elkötelezni magunkat egy-egy üdvözítő műszaki megoldás mellett” – hűtötte le a kedélyeket Linda Capuano, a jelentés társszerzője, aki felhívta a figyelmet a tömegcsökkentéssel vagy a hibrid hajtás elterjedésével elérhető rövid távú fogyasztáscsökkenésre. E téren van hová fejlődnie az amerikai autóparknak, különösen a terepjárók, SUV-k és pick-upok vedelik az európaihoz képest szemérmetlenül olcsó üzemanyagot. A közeljövő egyik nagy lehetősége a sűrített földgázüzem (CNG) elterjedése, így a V8-as és V6-os, vagy legrosszabb esetben is soros négyhengeres benzinmotorok duruzsolásához szokott sofőröknek sem kell átállniuk a villanyautók némaságára vagy urambocsá a dízelek kerregésére. Mellesleg a gázlobbi sem járna rosszul…

Ajánlott tartalom

A DFDS ismét 100 elektromos teherautót rendelt a Volvo Trucks-tól

A Volvo Trucks 100 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DFDS dán logisztikai vállalattól. Ezzel a legutóbbi megrendeléssel a DFDS csaknem kétszeresére növelte Volvo elektromos kamionokból álló flottáját, összesen 225 teherautóra, amely a legnagyobb elektromos nehézgépjármű-flotta Európában.