Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Már most elég zöld a legtöbb autómárka
Tudj meg többet: Elektromos autó

Már most elég zöld a legtöbb autómárka

31 főbb autógyártóból 15 már most elérte az Európai Unió(EU) 2015-re tervezett széndioxid-kibocsátásra vonatkozó célkitűzését: a modellek átlagos károsanyag-kibocsátási szintjét 130gramm/km alá csökkenteni.

A legjobb eredményeket a Fiat, a Toyota és a Lexus tudja felmutatni 118g/km alatti CO2-kibocsátással, míg a sereghajtók a Porschek és a Land Roverek, a maguk 200 g/km körüli értékével, írja a hvg.hu. A listavezető Fiatnak 2012 júliusában alig több mint 113 gramm volt a kilométerenkénti átlagos károsanyag-kibocsátási szintje. Az olasz márka élhelyezésében közrejátszik, hogy elsősorban kisebb, és kevésbé erős autókat kínál, illetve, hogy értékesítése egyértelműen a dízeles autók felé tolódott , melyek köztudottan kevésbé környezetszennyezőek, mint a benzines társaik. A Toyota és a Lexus 117-118 gramm közötti széndioxid értéket produkál kilométerenként. Bár a Fiatnál nagyobb és erősebbek járműveik, mindkét cég előnyben részesíti a hibrid modelleket, ami erőteljesen hozzájárul az értékek csökkentéséhez.Rajtuk kívül másik tizenkét autógyártó is jó helyzetben van. A  Citroën, a Seat, a Peuget, a Suzuki, az Alfa Romeo, a Kia, a Mini, a Volkswagen, a Ford, a Renault, a Hyundai és a Skoda is belül van az elvárt értékeken 119 és 129,7 grammos határok között.

A legrangosabb gyártók, az Audi, a BMW, a Jaguar vagy a Mercedes, amelyek nagyobb és erősebb motorokkal rendelkeznek, még van tennivalójuk. Ugyan így az úgynevezett kicsiknek, a Chevroletnek, a Daciának, a Tatának vagy a Ssangyongnak. A táblázatot két olyan márka zárja, amely vagy a sportkategóriában, vagy a luxusban van jelen, amely nem kedvez a környezetvédelmi szempontoknak. Így a Porsche motorjai 201 g/km, míg a Land Roveré 196 g/km kibocsátásúak. Jó hír, hogy néhány kivételtől eltekintve, évről-évre az összes autómárka javítja a széndioxid mutatóját. 2011-ről 2012-re azok a márkák csökkentették leginkább az átlagos kibocsátásuk, melyek bevezették a hibrid és elektronikus modelleket. A Lexus 11,3 százalékot javított, köszönhetően a CT200h-nak vagy az új GS450h-nak. Az összes márkát szemlélve, a teljes piaci széndioxid kibocsátás is csökkent egy év alatt, méghozzá 4,38 százalékkal. Az eredmények főleg annak függvényében örömteliek, hogy Európai Unió célkitűzését elég 2015-re megvalósítani. A jelenlegi szabályozás csak azokra a gyártókra korlátozódik, amelyek több mint 300 ezer járművet adnak el Európában (kizárva így például a Ferrarit, a Lamborghini vagy a Bentleyt). Azoknak a márkáknak, melyek feltétel alá esnek, a modelljeik 65 százalékánál 130 g/km alá kell csökkenteni a széndioxid-kibocsátást.

Ajánlott tartalom

A Tesla amerikai központjában tárgyalt Varga Mihály

Az amerikai cégek jól érzik magukat Magyarországon, ezt jól mutatja az is, hogy több mint 1500 amerikai irányítású vállalkozás működik az országban mintegy 100 ezer embernek adva munkát - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter, miután magyar üzleti delegáció vezetőjeként a Tesla fremonti központjában tárgyalt a Pénzügyminisztérium (PM) csütörtöki közleménye szerint.