Már 300 ezer mérföldnél járnak a Google sofőr nélküli autói

Már közel félmillió kilométert tettek meg baleset nélkül a Google májusban forgalomba engedett sofőr nélküli autói az Egyesült Államokban. Mostanra kijelenthető, hogy a robot autók biztonságosabban közlekednek, mint az átlag vezető.

Immár több mint 300 ezer mérföldet (482 ezer kilométer) tettek meg a Google által kifejlesztett, sofőr nélküli navigációs rendszerrel ellátott Toyota Prius autói mindenféle baleset nélkül – jelentette be az amerikai informatikai óriáscég kedden, írja a bitport.hu. A projekt során korábban ugyan már történtek kisebb balesetek, de akkor minden esetben sofőr ült a volán mögött. A kísérlet már a mostani szakaszban is azt mutatja, hogy a “robotok” biztonságosan vezetnek, mint az emberek: a statisztikák szerint az átlagos amerikai kocsitulajdonos évente 16 550 mérföldet vezet, és tízévente, 165 ezer mérföldenként történik vele egy baleset.

Amint arról korábban már a Bitport is beszámolt, a Google speciális autói a tetőre és a hűtőrácsra szerelt kamerák és radarok segítségével érzékelik a többi járművet, gyalogost vagy forgalmi akadályt, míg a navigációt a Google Maps szoftverrel végzik. Ezek körül egy virtuális pufferzónát jelölnek ki, amelyet a bemutatók szerint legalább ugyanolyan hatékonyan elkerülnek, mint az emberek. Chris Urmson, a Google autós projektjének fejlesztési vezetője blogposztjában kiemelte, hogy már eddig is számos különböző körülmény között tesztelték az autókat, de a közeljövőben további trükkös helyzetekben is ki szeretnék próbálni a robot pilóták tudását, így például havon vagy időszakos útlezárások közepette.

Ajánlott tartalom

Rekordmagas szinten a csehországi személyautó-gyártás

Az első negyedévben éves szinten 11,5 százalékkal 394 443 darabra nőtt a személyautó-gyártás Csehországban - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában. A közlemény szerint ez az eddigi legmagasabb első negyedévi termelési adat.

Nincs hozzászólás

  1. A kamionok,tehát napi 24 órában közlekedhetnek,a fülkében alszik majd 1 kerékcserére betanított raklappakoló “rabszolga”.
    Ha multi cégeim lennének,én is ezt így használnám ki,de szerintem más is.
    Ez jó lesz majd a nagy cégeknek,és már 5 éven belül így működhet a rendszer.
    Tehát,már holnap munkanélküliséget generál,hiszen nincs sofőr,8 óra munkával,hanem 24 órában dolgozó gép.
    Aztán jön az olcsóbb személyautós változat is,ami pld:feleslegessé teszi a tranzit szállodákat a világon,hiszen mindenki aludhat a sofőr nélküli autóban menet közben is.
    Mi lehet a megoldás?