Lelassult az elektromos autók terjedése

Németország annak a veszélynek teszi ki magát, hogy “fejlődő ország” szintjére süllyed az elektromos mobilitás terén – véli Ferdinand Dudenhöffer professzor, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutató intézetének igazgatója.

A professzor üres beszédnek tartja Angela Merkel kancellár tervét az elektromos autók számának egymillióra növeléséről az országban 2020-ig. “A dolgok jelenlegi állása szerint örülhetünk, ha ennek tíz százalékát, azaz a 100 ezret sikerül elérni” – mondta Dudenhöffer. Az elektromos mobilitás elterjesztését szorgalmazó mozgalom a “Nemzeti Platform az Elektromos Mobilitásért” (Nationale Plattform für Elektromobilität) szerdán délután terjeszti be a kormánynak harmadik helyzetjelentését. A tanulmány kiemeli, hogy további támogatások nélkül legfeljebb 600 ezer elektromos jármű üzembe helyezése tűnik realisztikus célkitűzésnek 2020-ig. Ferdinand Dudenhöffer rámutatott, hogy a 2011-ben üzembe helyezett 2044 elektromos jármű után az idei első öt hónapban mindössze 1478 járművel növekedett a forgalomba helyezett villanyautók száma, és ebből is csak 681 került magánszemélyek, vállalatok, vagy bérautó üzemeltetők tulajdonába. Az elektromos járművek többsége azonban márkakereskedők és a gyártók tulajdonában járja az utakat. Ezt a helyzetet előre vetítve még 100 ezer autó is kellemes meglepetés lenne 2020-ra, vélekedett a szakértő.

A legtöbb elektromos autót a Mitsubishi értékesítette 2011-ben Németországban, 683-at. Az elektromos autók ára csökkent, “de nem azért, mert csökkentek az előállítási költségek, hanem mert nem fogynak” – mondta Dudenhöffer. A Daimler is nemrégiben tette közzé az elektromos Smart árát, ami 23 680 euróba kerül, több mint kétszeresébe a benzines Smart 10 275 eurós árának. Az elektromos mobilitás ügye csak botladozva halad előre Dudenhöffer szerint. “Németország legfeljebb fejlődő ország lehet az elektromos mobilitás terén, nem pedig húzómotor, ahogy azt a kancellár állítja” – fogalmazott. A professzor szerint az elektromos autókat átfogó offenzívával, nem pedig négy régióra korlátozott “kirakati tesztekkel” kellene elterjeszteni. A városközpontokat például kizárólag elektromos autók számára lenne szabad elérhetővé tenni és járműmegosztási (car-sharing) programokat kellene indítani azért, hogy az emberek személyes tapasztalatok révén ismerkedhessenek meg az elektromos autókkal.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.

Nincs hozzászólás

  1. Kedves agymosott Merkel asszony!
    A kedves német polgárok fejét még nem tetszettek nullára gyalulni,ha olyan e autokat kinálnak,ami 130-170 km t tesz meg kb 80-90 es tempóban. ugyanezek klimával, és pláne fűtéssel és jó németes tempóban akár 55-110 km is megtehetnek!
    Aztán jöhet a 8 órás várakozás(töltés)
    Ja van gyors töltés is? Nem árt az az akkunak? Biztos?…
    És a német emberek utánanéztek az akku csomag garanciának is ami 40.000km.
    Aztán kap is az ember kedvezménnyel 15.000 EUR ért egy új csomagot.
    Hát mi lenne ez ha nem “közlekedés” ürügyén egy nemzet gazdasági katasztrófája?