Kizárólag etanollal szállít a Scania

A teherautó-gyártók közül a svédek a legaktívabbak az alternatív üzemanyagok felhasználásának terén. A Volvo és a Scania mintha versengenének, hogy ki tudja felüllicitálni a másikat, ha a gázos vagy alkoholos meghajtásról van szó.

Az utóbbi új húzása, hogy a gyártáshoz szükséges szállítmányozási feladatokat csak és kizárólag bioetanollal hajtott teherautók végzik ezentúl, írja a kamionhirek.hu. A Scania érintett üzeme a svédországi Södertälje-ben található. A járművek feladata pedig a részegységek különböző gyáregységek közötti szállítmányozása. Ezzel a lépéssel a műveletek éves CO2 kibocsátása 70%-al csökken, ez a mennyiség pedig 12 háztartás szén-dioxid kibocsátásának felel meg. A felhasznált nyolc teherautót a Scania Transport Laboratory leányvállalat üzemelteti. Természetesen ez nemcsak a környezetvédelemről szól, lényegében egy éles tesztlehetőség a gyártó számára, ennek segítségével pedig még tovább fejleszthetik a meglévő technikát. A gyártónak egyébként vannak ötletei az alternatív üzemanyagok népszerűsítésére – hiszen a megfelelő infrastruktúra nélkül mit sem ér a technika –, Södertälje-ben még idén nyilvános üzemanyagtöltő állomást szándékoznak nyitni, ahol RME, E95 és biogáz áll majd mindenki rendelkezésére.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.