Kezdőlap / Technológiák / Épületek / Napenergiával (is) működik a Google
Tudj meg többet: Napenergia

Napenergiával (is) működik a Google

Elsőre furcsán hangozhat, hogy egy online keresőnek miért is kellene károsanyag-kibocsátás mentesen működnie, de erre megvan a magyarázat.

A cég hatalmas adatközpontot és irodát tart fenn, melynek jelentős energiaigénye van. Az energiát pedig világszerte a még döntő részben fosszilis energiahordozókból állítják elő, ami viszont jelentős károsanyag-kibocsátással jár. Így pedig már érthető, hogy miért is fontos az, hogy az egyik legnagyobb online keresési szoltáltatást nyújtó vállalat miért is törekszik a karbonmentesen működésre.

MIT IS JELENT A TUDATOS VISELKEDÉS A GOOGLE-NÉL

A Google még 2012-ben tette meg ígéretét miszerint a tevékenységi körét támogató ingatlanok üzemeltetéséhez használt energiát kizárólag megújuló energiaforrásból fogja fedezni. Ez pedig a közelmúltban meg is valósult, mivel a cég olyan hatalmas méretű projekteket hajtott végre a nap- és szélenergia területén, ami kiegyenlítette a Google apparátus fogyasztását. Mindez azért óriási hír, mert a vállalat a világ legnagyobb cégei közé tartozik, és egy olyan utat vetít előre a többi nagyvállalat számára is, ami biztosítja a fenntartható fejlődést. A gigaprojektek megkezdése előtt is már a Google számított a világ legnagyobb megújuló energia vásárlójának. A 2016-os évben fogyasztásának fedezését szolgáló energia 44%-a származott alternatív energiatermelésből, és egy évet követően ez már elérte a 100%-ot!

DE MIT IS JELENT A GOOGLE ÁLTAL VÉGREHAJTOTT PROJEKT SZÁMOKBAN

A vállalt összesen 13 adatközpontot üzemeltet a 150 városban megtalálható irodahálózata mellett. Ezekben az épületekben nagyjából 60.000 embert foglalkoztat, akiknek a munkájához döntő többségben köthető valamilyen elektromos fogyasztó (számítógép, laptop, tablet, mobiltelefon, világítás, stb.). Ezek az eszközök az üzemeltetésük révén a vállalatnak igen jelentős villanyszámlával jártak. Így hát nem csak környezeti, hanem gazdasági megfontolásból is hosszú távon megtérülő befektetést jelenthetett a cég számára megújuló energiatermelésbe fektetni.

MI ÖSZTÖNÖZTE MÉG A GOOGLE-T A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSÁRA

A gazdaságosabb üzemeltetés és a környezettudatosság mellett a Google ringbe akart szállni a többi nagyvállalattal a legzöldebb címért. A jó hír pedig az, hogy a verseny nagy. Az IKEA ugyancsak karbonsemlegességet vállalt 2020-ra. A lakberendezések kereskedelmével foglalkozó óriáscég a teljes áruházláncának fogyasztását kívánja megújuló energiával előállítani. Sőt, ugyanilyen törekvése van a HP-nek is, csak 2024-re! A címért versenybe szálltak még olyan nagy nevű cégek is, mint az Apple, a Facebook, a Starbucks és a Johnson & Johnson is. A multik tehát már nem csak a vásárlókért folytatnak harcot, hanem azért is, hogy melyikük éri el hamarabb a 100%-os arányt. A versengés pedig jótékony hatással van a környezetre és az alternatív energiatermelési iparágra.

Ajánlott tartalom

Valóban 60 éve termel az első napelemes rendszer?

Meglepő, de az elsők között felszerelt napelemes rendszerek már 50-60 éve termelnek.