Jót tenni jól – avagy hogy jótékonykodjunk okosan

Nem kell milliárdokat keresni ahhoz, hogy kimutassuk emberi oldalunkat és jótékonykodjunk. Egy kisvállalat is lehet gondoskodó, ráadásul a jótékonyság jó hatással van a morálra és a cég imázásra is.

A jótékonysági akciók kidomborítják a cég emberi mivoltát, ha jól csinálja, egyszerre javít a dolgozók hangulatán és a vállalatról kialakult képen. A Telegraph segítségével bemutatjuk, mire figyeljen, ha jótékonykodni szeretne.

1. Döntse el, milyen formában szeretne jótékonykodni. Félreteszi a megszerzett haszon egy részét, inkább eszközöket adományozna, tudást, oktatást – rengeteg lehetőség van. Gondolja végig, hogy a választott jótékonysági formát képes lesz-e évről évre fenntartani, hisz mindenkinek jobb, ha nem ad-hoc akciókba öntjük a pénzt.

2. Döntse el, kinek-minek szeretne segíteni. A legjobbak természetesen azok a célok, amelyek amúgy is kötődnek a vállalkozás jellegéhez valamilyen formában, de a személyes elkötelezettség is remek kiindulás lehet.

3. Olyan ügyet válasszon támogatása célpontjául, amelyet a munkatársai is tudnak egyhangúlag támogatni. Sőt, a tulajdonosok és az ügyfelek is. Az ügyek, amelyek széleskörű támogatottsággal rendelkeznek és passzolnak is a céges célokhoz, fogják a legtöbbet a leghosszabb időn keresztül hozni a vállalat számára.

4. Adjon lehetőséget a dolgozóknak a részvételre. Jót tenni akkor a legjobb, ha az ügyet a dolgozók is magukénak érzik, részt vehetnek benne, azonosulnak vele és végül maguk is az ügy szóvivőivé válnak.

5. Ne számítson a dolgozói pénzére és idejére. Vonja be őket, de ne jótékonykodjon az ő kárukra. Ön a cég erőforrásait használja arra, hogy a világot jobbá tegye, ha bevonná az alkalmazottakat is, biztosítsa őket, hogy a munkaidejükben és a cég költségére jótékonykodhatnak.

6. Kezdje kicsiben. A hatalmas lendülettel kezdett projektek általában rövid idő alatt kiégnek. Kezdje lassan és az évek során fokozatosan növelje a jótékonysági tevékenysége méretét.

7. Ne vicceskedjen. A jótékonyság valóban a világ jobbá tételéről szól, nem a figyelem felkeltéséről. A túl harsány akciók visszatetszést kelthetnek minden résztvevőben és elmossák a még oly jó szándékot is.

8. Ne küldjön sajtóközleményt. Ne próbáljon meg túl nagy publicitást megnyerni a hirtelen jött jobbító szándéknak, hamar el fog terjedni ugyanis, hogy csak egy újabb marketingakcióról van szó az eladások növelésére. Hagyja, hogy a jótékonysági akciója beszéljen Ön helyett, ha valóban figyelemre méltó, amit csinál, előbb-utóbb úgyis megtalálja a maga útját a sajtóba, írja a piacesprofit.hu.

Ajánlott tartalom

Pécs európai küldetési címkét kapott a klímasemlegességgel kapcsolatos erőfeszítéseiért

A klímasemleges és intelligens városokra vonatkozó uniós program keretében 23 város, köztük Pécs kapta meg az európai küldetési címkét a klímasemlegességgel kapcsolatos erőfeszítéseiért - közölte az Európai Bizottság csütörtökön.