A Kamaz szóról nem pont az elektromobilitás jut eszünkbe, de hamarosan könnyen változhat a dolog.

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

A Kamaz szóról nem pont az elektromobilitás jut eszünkbe, de hamarosan könnyen változhat a dolog.

Május végén számoltunk be arról, hogy az egykor a magyar utakon igen gyakori Kamaz teherautók visszatérnek hazánkba, vagyis, hogy újraindult az orosz cég termékeinek magyar forgalmazása, írta a hvg.hu. A modernizált Kamazokban 290-320 lóerős Cummins motorok teljesítenek szolgálatot, és már nem vagyunk messze attól, hogy teljesen hangtalan elektromos változatban is meg lehessen őket vásárolni. Az említett angol Cummins és a Kamaz ugyanis együttműködési szerződést kötött egymással, melynek értelmében a közeljövőben villanymotoros, akkumulátoros Kamaz teherautók, illetve buszok jelenhetnek meg a kereskedelmi forgalomban. A Cummins tisztán elektromos, illetve hibrid hajtásláncait első körben városi buszokban, illetve középkategóriás és nagy terhelhetőségű teherautókban kívánják tesztelni. A Kamaz Oroszország egyik legnagyobb járműgyártó vállalata, mely több mint 40 éves múltra tekint vissza, ugyanis az első teherautó 1976-ban gördült le a gyártósoráról. Fennállásától 2018 áprilisáig 2 252 000 tehergépkocsit gyártott le a napjainkban 15 százalékban a Daimler által tulajdonolt vállalat.

Nemrégiben maga Vlagyimir Putyin is kipróbált egy Kamaz teherautót, igaz még nem egy villany-, hanem hagyományos motorost, illetve a Kamaz idén nyáron már egy teljesen elektromos meghajtású, önvezetésre képes busz prototípust is demózott.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.