Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó
Tudj meg többet: Elektromos autó

Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó

Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetem (DE) műszaki karán kifejlesztett elektromos kukásautó, amely a békéscsabai csaknem egyéves próbaüzem után karbantartásra érkezett vissza a DE villamosmérnöki és mechatronikai tanszékére – közölte az egyetem sajtóirodája pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint tavaly szeptemberben készült el a tanszék munkatársai által fejlesztett innovatív, napelemmel ellátott elektromos hajtással rendelkező kommunális hulladékgyűjtő (kukásautó) prototípusa, amivel gazdaságos módon kiváltható a manapság használatos, nagy költségeket felemésztő begyűjtési eljárás.

A szemétszállító autó a napi munkában is bizonyított, a Tappe Hulladékgazdálkodási Kft. által üzemeltetett jármű a várakozásoknak megfelelően teljesített, mérhetően gazdaságosabb az üzemeltetése, mint hagyományos kukásautóknak – ismertette a sajtóiroda.

A P rendszámmal ellátott, közúti próbákra alkalmas prototípus jármű tavaly szeptember óta Békéscsabán heti három-öt alkalommal napi két fordulóban, összesen 1500 kilométert megtéve gyűjtötte a szemetet. A próbaidőszak alatt teljesített mintegy háromszáz, egyenként 25-30 kilométeres fordulóban összesen több mint ezer tonna szemetet gyűjtött össze. Az autót a szakemberek közösségi és családi házas környezetben is tesztelték.

Husi Géza tanszékvezető, a műszaki kar dékánhelyettese elmondta: a tanszék által szabadalmaztatott hajtás teljes egészében beváltotta a hozzá fűzött reményeket: a gyakorlatban is igazolódott, hogy a villamosmérnöki és mechatronikai tanszék által épített kisebb járművekben (kisteherautó, személyautó) sikerrel alkalmazott hajtási elv teherautókban – akár kamionokban is –, és közösségi járművekben, buszokban is sikeresen alkalmazható.

A járműhöz kiválasztott akkumulátorok állapota is jobb a vártnál, ami azt jelenti, hogy a menet közbeni töltés is sikeresen alkalmazható ezeknél a hajtásoknál – foglalta össze a tapasztalatokat a tanszékvezető.

Ajánlott tartalom

Tesla Model 3 az északi sarkkörön -35 fokban is működik

Az elektromos autók nem a legjobb barátai a hideg időjárásnak, erre cáfol rá egy észak-norvégiában lakó újságíró, Thomas Nilsen.