A londoni buszjáratok 141-es vonalán hat hibrid double decker áll hamarosan szolgálatba. Az új tömegközlekedési eszközöktől a levegő tisztítását, a forgalom redukálását és a csökkenő üzemanyag-fogyasztást remélik.

Jól ismert londoni buszok hibrid rendszerrel

A londoni buszjáratok 141-es vonalán hat hibrid double decker áll hamarosan szolgálatba. Az új tömegközlekedési eszközöktől a levegő tisztítását, a forgalom redukálását és a csökkenő üzemanyag-fogyasztást remélik.

A B5L Hybrid Double Deck a Volvo jóvoltából kerül az utakra, a gyártó speciálisan nehéz gépjárművekre kifejlesztett technológiájával, az I-SAM rendszerrel felszerelve. A rövidítés az integrált indító, generátor és motor hármasát mutatja. Az I-SAM egy párhuzamos hibridrendszer; az indító, a motor és a generátor a kuplung és a szintén integrált automataváltó között kapott helyet. A rendszer továbbá tartalmaz fékrásegítést, önindítót, szervokormányt, légkompresszort és légkondicionálót.

12 mérföld/órás sebességig elegendő az elektromos motor teljesítménye, ezután már a dízelmotor segítségére van szükség. A forgalmas városi közlekedés illetve adott szakaszon a megállók közelsége miatt, erre ritkán lesz szükség, ezért várnak sokat az új járművektől.

Pontos megtakarítási adatokat még nem közölt a gyártó, azonban a Göteborgban használt Volvo 7700 Hybrid Single Deck a vártnál kiemelkedőbb mutatókat produkált, 30%-kal növelve az üzemanyag-takarékosságot.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.

Nincs hozzászólás

  1. Kontakt nélküli közvetlen töltőt pedig minden buszmegállóba lehet tenni,és így oda érkezvén, be ki állásnál,és főleg a várakozásnál tölti az akkukat.Így az elektromos teljesítmény további kb 50% al növelhető,mert a legnagyobb energia a meginduláshoz kell,ahogy a megállót a busz elhagyja.

    Áram meg minden nagyvárosban van.

    de ha sokat taglaljuk a a városi közlekedést a végén még megint feltaláljuk a trolit + a villamost.

  2. Ebben igazad van de annak a kiépítése az valószínű sokkal költségessebb mint a meglévő dolgokat átalakítani vagy nem? Symens lobbi és stb…