Jöhetnek a megfizethető üzemanyagcellás autók

A Daimler AG, a Ford Motor Company és Nissan Motor Co. Ltd. egyedülálló, háromoldalú megállapodást írtak alá egy közös üzemanyagcellás rendszer együttes kifejlesztéséről.

Az együttműködés eredményeképpen már 2017-ben megszülethetnek a világ első megfizethető, sorozatgyártásban készülő üzemanyagcellás autói. A három kontinenst felölelő és három vállalatot egyesítő, egyedülálló együttműködés segít a globális specifikációk és a fődarabokra vonatkozó szabványok kialakításában. A megállapodás egyértelmű üzenet a beszállítók, a politikai döntéshozók és az ipar számára a világméretű hidrogén-infrastruktúra továbbfejlesztésének fontosságáról. A Daimler AG, a Ford Motor Company és Nissan Motor Co. Ltd. még az idei év elején egyedülálló, háromoldalú megállapodást írt alá annak érdekében, hogy felgyorsítsák az üzemanyagcellás járműtechnológia (FCEV) fejlesztését és elterjesztését. Az együttműködés célja egy közös üzemanyagcellás rendszer kifejlesztése és a technológia megtervezésével járó költségek csökkentése. Mindhárom vállalat azonos mértékű befektetéssel vesz részt a projektben. Az egységes tervezésre, a nagy volumenre és a hatékony közös munkára alapuló stratégia eredményeképpen már 2017-ben megszülethetnek a világ első megfizethető, sorozatgyártásban készülő FCEV-modelljei, írja az autoblog.hu.

A FCEV-k fejlesztésének terén a Daimler, a Ford és a Nissan összesen már több mint 60 évnyi tapasztalatot halmozott fel. A vállalatok FCEV-járművei eddig több mint 10 millió tesztkilométert futottak le világszerte a különféle ügyfélprogramok és bemutató projektek keretében, méghozzá meglehetősen sokféle út- és időjárási viszonyok közt. A partnerek tervei közt szerepel egy közös üzemanyagcella és egy üzemanyagcellás rendszer kifejlesztése, amely beépíthető lesz azokba az – egyébként igen különböző – nulla CO2-kibocsátású FCEV-modellekbe, amelyeket mindhárom vállalat a saját márkajelzése alatt mutat majd be. A megállapodás egyértelmű üzenet a beszállítók, a politikai döntéshozók és az ipar számára arról, hogy érdemes belefogni a hidrogéntöltő állomások és egyéb, a sorozatgyártású FCEV-k kiszolgálására alkalmas infrastruktúra fejlesztésébe.

A hidrogénből és oxigénből előállított villamos energiával hajtott FCEV-k emissziója csupán víz. Az FCEV-k a mai akkumulátoros elektromos autók kiegészítésének tekinthetők, és segítségükkel a vásárlók szélesebb köre számára válik majd elérhetővé a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedés lehetősége. A három vállalat a világ eltérő helyein folytatja majd az üzemanyagcellák és a üzemanyagcellás rendszer közös tervezési munkáit.

Napjaink akkumulátoros elektromos autóihoz hasonlóan az FCEV is jóval takarékosabb a hagyományos járműveknél, és valós alternatívát kínál a kőolajalapú energiaforrások helyett. Az FCEV maga állítja elő a mozgásához szükséges villamos energiát tüzelőanyag-cellái segítségével, amelyekben elektrokémiai reakció játszódik le a (kifejezetten e célra tervezett, nagy nyomású tartályban tárolt) hidrogén és a levegőből nyert oxigén közt. A folyamat mellékterméke kizárólag vízpára és hő.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.