Íme Európa legmodernebb vonata

98 %-ban újrafelhasználható anyagból készült Olaszország legkorszerűbb nagysebességű vonata. Az Italo a Milánó-Róma járaton ingyenes Wi-Fi kapcsolatot és 39 fős mozitermet is kínál majd utasainak a legújabb mozipremierekkel, de lesz mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is.

Európa legelső teljesen magánkézben levő vasúti társasága, az NTV márciusban állítja sínre Olaszország legkorszerűbb nagysebességű vonatát, az Italót – jelentette be Luca Cordero Montezemolo, az NTV (Új Utasszállító Részvénytársaság) tulajdonosa, a Fiat volt és a Ferrari jelenlegi elnöke, aki büszkén mutatta be “Európa legmodernebb vonatát”. Az üzletember olasz és külföldi vállalkozókkal indult neki a vasúti befektetésnek. Az olasz társak között van Diego Della Valle cipőgyáros, a külföldiek között a francia SNCF állami vasútvállalat. A francia Alstom gyártmányú, egyelőre 25 vonatból álló flotta 2012 tavaszán indul útnak Olaszország tizenkét vasútállomásán, napi 49 járattal a Milánó-Velence és a Milánó-Bologna-Firenze-Róma-Nápoly-Salerno vonalon. A flotta teljes költsége 600 millió euró volt – mondta el a próbaútra vitt újságíróknak Montezemolo. A vonatot 98 százalékban újrafelhasználható anyagból gyártották. A tíz kocsiból álló szerelvények 450 utast tudnak szállítani három kategóriájú osztályon. A luxusszolgáltatást kínáló Club osztály bőrüléssel várja utasait. A négy vagonból álló Prima az első osztálynak felel meg, a legtöbb hellyel bíró Smart pedig az elegáns másodosztálynak. A skarlátvörös, arany színű csíkkal díszített Italón mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is van. Az Italo elsőként teremt konkurrenciát az eddig a Trenitalia olasz állami vasúttársaság uralta nagysebességű vasúti piacon.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.