i, mint ígéretes?

Az új márkák bevezetése mindig kockázatos dolog, különösen az autópiacon. Nem mindegy persze, hogy ki az anyacég, és mennyire egyedi a saját lábra állított termékcsalád.

Mindeddig nem létezett olyan autómárka, amely kifejezetten és kizárólag környezettudatos, ökológiailag fenntartható termékeket kínált volna. Most már van, mégpedig Münchenben; a ’BMW i’ névre keresztelt vállalkozás 2013-an indul, és az új márka kezdeti modellválasztékának a fejlesztése már négy éve folyik. A ’Projekt i’ keretében évek óta gyűjtik, elemzik és valósítják meg a fenntartható közlekedési megoldásokra vonatkozó ötleteket, s ebből öltött mostanra testet a bajorok önálló almárkája. Habár igen exkluzívnak ígérkezik, még a BMW i sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy kizárólag egy szűk réteg számára kínálja termékeit – ezért rögtön két szűk réteget készül kiszolgálni.

A BMW i8 a márka izgalmasabb (magyarul kevésbé racionális) típusa, amely az anyacég Vision EfficientDynamics tanulmányautójának alapjaira épül. Utóbbit a már forgalomban lévő ActiveHybrid hajtásláncok továbbfejlesztett változata hajtja: apró, háromhengeres dízelmotorjának erejét a két tengelyen elhelyezett egy-egy villanymotor egészíti ki, s az akkumulátorok nem csak menet közben, hanem álló helyzetben, hálózatról is tölthetők. Így az autó vegyes üzemű CO2-kibocsátása 100 g/km alatt marad, tisztán elektromos üzemben pedig pontosan fele ennyi – azért nem nulla, mert a villanyautókra vonatkozó, szigorú európai norma az akkumulátorok feltöltése során keletkező károsanyag-kibocsátást is figyelembe veszi az érték számítása során. Azt még nem lehet tudni, hogy a hajtásláncból pontosan mennyit őriz meg a szériagyártású modell, de a négyüléses kupéformának már csak az elnevezés miatt is maradnia kell, hiszen akár a kilencvenes évek 850i szupersportkocsiját, akár a James Bond filmből ismert Z8 roadstert tekintjük, a 8-as jelzés hagyományosan szuverén, legfelső kategóriás életmód-terméket takar.

Nem úgy az i3: a korábban Megacity Vehicle néven ismert modell egy teljesen elektromos üzemű, városi jármű, négy üléssel és 160 kilométeres hatótávolsággal. Bár felhasználását és profilját tekintve józanabb, műszaki szempontból ugyanolyan igényes, mint luxustestvére. Mindkét autó a LifeDrive nevű, merőben újszerű építési koncepción alapul: a hajtást egy alumínium alvázra rögzítik, míg maga az utastér ultramerev, ám igen könnyű szénszálas műanyagból készül.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.