Megérkezett Magyarországra az első hidrogénüzemű személyautó. Az átalakított Toyota Priust csütörtökön kiállítják a veszprémi Pannon Egyetemen.

Hidrogénmeghajtású autó Magyarországon

Megérkezett Magyarországra az első hidrogénüzemű személyautó. Az átalakított Toyota Priust csütörtökön kiállítják a veszprémi Pannon Egyetemen.

Az elektromos-benzines japán hibridautót az amerikai Quantum Fuel Systems Technologies alakította át. Három tartályába összesen 2,4 kilogramm hidrogén fér, ami városban 180-190 kilométerre elég. A technológia révén vízgőzön kívül semmi más nem kerül a levegőbe. A hidrogénhajtású Toyota Prius modellt Európában még csak Norvégiában használják, és mostanáig ott is csupán 11 darabot helyeztek forgalomba.

A kocsit az ugyancsak amerikai Saba International és a Plansys Corp. tulajdonában álló Quantum Energy Kft. hozatta Magyarországra. A cég ezzel a kocsival kívánja népszerűsíteni a hidrogénalapú közlekedést. Először csütörtökön mutatják be a veszprémi Pannon Egyetemen, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Klímakörút elnevezésű programsorozatának következő állomásán – mondta az MTI-nek Berkes Bernadett, a Quantum Energy Kft. munkatársa.

A megújuló energiaforrásokkal és közlekedéssel foglalkozó cég leányvállalata, a H2 Busz Kft. fejleszti az első magyar hidrogénmeghajtású buszt. Az üzemanyagot is a társaság állítja elő; a Quantum Energynek Mezőtúron és Törökszentmiklóson is van már egy-egy 1,5 megawatt kapacitású szélerőműve. A cél 30 megawatt kapacitású környezetbarát erőműhálózat kiépítése, amely 60 hidrogénmeghajtású busz folyamatos üzemeltetését biztosítja majd. A szélenergiából nyert villamosenergiával az elektrolízis – vízbontás – elvén működő berendezéseket működtetnek, amelyek hidrogénre és oxigénre bontják a vizet.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Nincs hozzászólás

  1. A szkeptikusok állandóan azt hajtogatják, hogy a hidrogén nem alternatíva a benzin kiváltására, mert nincsenek töltőállomások és egy ilyen hálózat kiépítése nagyon drága. Hát persze, de nem is a személyautókkal kell kezdeni, hanem az olyan járművekkel amik fix helyen tankolnak, mint pld a városi buszok. Ráadásul mi buszgyártó “nagyhatalom” (azok voltunk a szocialista táborban !) lehetnénk és élen járhatnánk ezen a téren.