Hidrogénes tesztflotta a Mahindrától

Nesze neked tüzelőanyagcella – a Mahindra háromkerekűje durranógázként hasznosítja a hidrogént.

Minek bonyolítani a dolgokat, ha lehet egyszerűen is csinálni, írja az automotor.hu. Korábban a BMW kísérletezgetett a hidrogén durranógázként való hasznosításával, azaz belső égésű motorban történő elégetésével, de a hibrid és elektromos hajtások térnyerése miatt jegelte ez irányú kutatásait. A Mahindra ellenben gyorsan legyártott egy 15 autós flottát átalakított háromkerekűjéből, amelyeknek meg is kezdődött a tesztelése. A Delhy-3W projekt keretében személy- és teherszállító háromkerekűeket is átalakítottak hidrogén üzemmódra, a járművek az Újdelhiben januárban megnyitott hidrogén töltőállomáson tudnak tankolni. India számára fontos lenne a hidrogén, mint jármű üzemanyag bevezetése, hiszen ha azt olyan formában oldanák meg, hogy az úton lévő járműveket is át lehet alakítani, akkor sokkal tisztábbá tudnák tenni a nagyvárosok levegőjét viszonylag kis befektetéssel.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.