Alternatív energia logó
csatlakozzFacebook Twitter napenergia szelenergia vizenergia hidrogen geotermikus-energia bioenergia
Bemutatkozás
Technológiák
epuletek energiagazdalkodas zold-auto zoldinfo elektromos-ketkereku zold-informatika haztartasi-eszkozok szorakoztatoelektronika telekommunikacio Rovatok zoldtrendEsemények

palyazatok-felhivasok

hirdetés

Tudj meg többet: Hibrid meghajtás

Technológiák » Zöld autó » Hibrid meghajtás

Hibridinváziót ígérnek az autógyártók

forrás: nol.hu
Megjelenés: 2016.01.29., 12:11   Utolsó módosítás: 2016.01.29., 12:11

Villanyautók és hibridek ­özönét ígérik a gyártók. Nemcsak konnektorról tölthető változat készül, de olyan is, amely hidrogénnel táplált tüzelőanyag-cellából maga termeli az áramot. Ezzel a megoldással a jármű hatótávolsága lényegesen nagyobb a jelenlegi villanyautóknál – igaz, drágább is lesz.

A hangzatos bevezető ellenére sem kell búcsúzni a hagyományos belső égésű motoroktól, melyek egyre kisebbek és takarékosabbak, és közben egyre erősebbek. De nem csak ezért dominálnak továbbra is annak ellenére, hogy egyre többen értékelik a zöldtechnológiákat, ám a környezetbarát elhivatottság még kevés a vásárláshoz: egy villanyautó kétszer annyiba kerül, mint egy azonos méretű és minőségű benzines modell ugyanattól a márkától. A hidrogénből áramot termelő változatok pedig még ennél is drágábbak. Az idei évre tervezett kilencvenmillió új autóból legfeljebb egymillió lesz elektromos hajtású és hibrid.

Az alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érdekében komoly diétába kezdtek a gyártók: acél helyett egyre több alkatrész és karosszériaelem készül alumíniumból, karbonból: a receptet mindegyik gyártó ismeri, ám alkalmazása már költséges, emiatt leginkább csak drágább luxusmodellek és sportkocsik készülnek könnyebb anyagokból.

A tömegmodelleknél nagy szilárdságú acélok beépítésével próbálnak kompromisszumra jutni a biztonság, a tartósság, a költség és a tömegelosztás területén, az optimális megoldás azonban nem mindig ideális, de a költség nagy úr. Már ahol számít, mert a felsőbb szegmensekben igazi csodagépek kerülnek piacra. Az év sztárja a Lexus CL500-as Coupé, közel ötszáz lóerős V8-as szívómotorjának teljesítménye tízfokozatú robotizált sebességváltón át jut a hátsó kerekekhez, vagyis a legdivatosabb ruhába öltöztetett és igazi élményautó.

Hibridinváziót indít a Hyundai, és az Ioniq műszaki alapjára villanyautót is készít. A negyven autómárka 160 újdonságát tartalmazó listán egyre több a sportos terepjáró és a több kategóriát keverő crossover, mert a vevők egyre inkább ezeket a modelleket választják. Az SUV-ok egyfajta svájcibicska-érzést ígérnek, vagyis hogy mindenre jók, tehát sportosak, kicsit kupés, kicsit kombi fazonúak, de tágasak, és úgy néznek ki, mint a komoly terepjárók, miközben legtöbbjük soha nem tér le a kiépített útról. Jobb is, mert ahogy a svájci bicskák, ezek sem célszerszámok, viszont jobb híján megfelelnek a vevői igényeknek, már ami a megjelenést illeti. A tendenciát jelzi az idén bemutatkozó cseh modell: a ­Kodiak ­szinte dzsipes fazonú, miközben a hétszemélyes crossover arcán az amerikai modellről ismert hűtőrács köszön vissza Skoda-stílusban.

A teljes cikk itt olvasható.


CÍMKÉK:
 

Hozzászólok a cikkhez

Hozzászólás beküldéséhez be kell jelentkezni.

Nincs még hozzászólás.


2016. május 29. vasárnap
   
Keresés az oldalon:
ok
Videók
Cégadatbázis
Álláskereső
Kínál
Keres
Álláshirdetés feladása
Partnereink
Tudtad-e fejléc

A Föld átlaghőmérséklete a múlt század kezdete óta 0,7°C-kal nőtt.

Tudtad-e gomb
Tudtad-e lábléc
promovideo
hirdetés
hirdetés