Fókuszban a fogyasztói szokások

Idén negyedik alkalommal – a Víz világnapjához igazodva, március 22-23-án – szervezi meg Szigetmonostor
Önkormányzata, az Ökológiai Művelődés Alapítvány, valamint az Outdoor Mission Kft. az általános iskolásoknak szóló egyik legnagyobb környezetvédelmi ismeretterjesztő rendezvényt, az ÖKO-Szigetet.

Tavaly több mint 1000 általános iskolás és csaknem 70 kísérő pedagógus látogatott el Szigetmonostorra, ahol a gyerekek korosztályra szabott élményalapú, játékos programok keretében szerezhettek átfogó ismereteket a bolygónkat fenyegető környezeti veszélyekről. A rendezvény állandó témája a víz, azonban minden évben egy kapcsolódó problémát is feldolgoznak a szervezők. Tavaly a biológiai sokféleség veszélyes mértékű csökkenése állt a rendezvény középpontjában. Az idei ÖKO-Szigeten a fogyasztói szokások kerülnek a fókuszba, amelyek rendkívül összetetten hatnak a környezetre, az ökológiai egyensúlyra. Az esemény fővédnöke Áder János köztársasági elnök úr.
Az idei ÖKO-Sziget megnyitó ünnepségének programját úgy állította össze a főszervező Outdoor Mission Kft., hogy a
rendezvényre kilátogató felnőtteknek is szolgáljon új és hasznos információkkal. A szokásos megnyitó beszédek mellett a környezettudatos megoldási alternatívák jó gyakorlatait bemutató kerekasztal-beszélgetés, valamint egy
Szigetmonostorról készült kisfilm levetítése is színesíti a megnyitó programját.

Az ÖKO-Szigeten kötött és szabadon látogatható programok várják a diákokat. A kötött programok keretében, amelyekre előre be kell jelentkezniük az iskoláknak, a legkisebbek, az 1-2. osztályosok, környezettudatos háztartás versenyben vesznek részt. A 3-4. osztályosok arról kapnak átfogó információt, hogy a tányérjukra került étel miből készül, mi lesz a sorsa az el nem fogyasztott ennivalónak, hogyan lesz az ismét része a körforgásnak. Az 5-6. osztályosok számára egy tanösvényt állítunk fel, amely 8 kiemelt környezeti problémán keresztül szemléletesen
mutatja be, hogyan hatunk környezetünkre a fogyasztói szokásainkkal.

Végül a legnagyobbak a Jövő városa című, a szervezők által kifejlesztett társasjáték révén azt tanulhatják meg, mennyi minden szükséges ahhoz, hogy egy város fenntartható módon működjön. A szabadon látogatható programokat szakmai partnereink nyújtják: a CEEweb a Biológiai Sokféleségért, a Duna-Ipoly Nemzeti Park, a Humusz Szövetség, a Kisközösségi Program, a Magyar Természettudományi Múzeum, az MTA Ökológiai Kutatóközpont, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) Maradék nélkül Programja, az Országos Meteorológiai Szolgálat és a Réthy Fashion.

Az esemény hírét médiatámogatóink viszik a nagyvilágba: az alternativenergia.hu, az Élet és Tudomány, a greenfo.hu, az Ozone TV, a Piac és Profit, a ReCity Magazin, a Tilos Rádió és a zöldportálok együttműködése, a Zöldunió. Az eseményt Szigetmonostor Önkormányzata, a Szigetmonostor Faluház, a szigetmonostori Idősek Klubja, az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt., a Folprint Zöldnyomda Kft. és az Ice Line Jégszobrászat támogatja.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.