Kezdőlap / Rovatok / Zöldinfó / Környezetvédelem / A fenntarthatóság jegyében született meg az új kollekció

A fenntarthatóság jegyében született meg az új kollekció

A Puma hosszútávú célkitűzése között szerepel, hogy kollekcióit a fenntarthatóság és fairtrade anyagok használata jellemeze.

A Wilderness Kollekciójával egy újabb lépést tett meg, hogy a legstílusosabb és legfenntarthatóbb sportlifestyle márka lehessen. A kollekció darabjai a Fair trade Egyesület által igazolt pamut anyagból készültek és minden egyes részletében Afrika képi világát idézi. A Wilderness kollekció, egy sor ruházati cikk, cipő és kiegészítő, melyet Afrika tájképe és az éghajlata ihlettet. A termékeket elsősorban afrikai eredetű, fenntartható anyagokból készültek Afrikában. A ruházati cikkek 81%- Fair trade pamutot használ, amely lehetőséget ad a kisebb gazdálkodók számára, miközben a fenntartható fejlődést ösztönzi. A Fair trade mozgalom jobb kilátásokat teremt gazdálkodó közösségek számára, akik gazdaságilag hátrányos helyzetűek vagy a hagyományos kereskedelmi rendszertől elzártak, és így vezető tanúsítási rendszerré vált a fenntarthatóság és a szegénység enyhítésében. “A Fair trade ruházat túlmutat a marketingen, és a kiváló minőségű ruházati cikkeken” jegyzi meg Boudewijn Goossens, a Dél-Afrikai Fair trade Egyesület (FLSA) ügyvezető igazgatója. “Az apró Fair trade címke a nadrágokon vagy pólókon biztosítja a fogyasztókat arról, hogy a gyapotot a Fair trade által akkreditált kisüzemi gazdálkodási szövetkezetek, szigorú szociális és környezetvédelmi normák szerint állították elő, és hogy a gazdák tisztességes, fair árat kaptak érte.”

A Fair trade által igazolt pamut azt jelenti, hogy a termelők nemcsak egy minimális árat kapnak, amely magába foglalja a fenntartható termelés költségeit, hanem egy Fair trade Premium-ot is, ami 50 €-t jelent számukra minden egyes tonna gyapot eladásakor. Ezt a kiegészítő prémiumot aztán társadalmi, környezeti és gazdasági projektekre költhetik- mint például iskolázatási, egészségügyi és termelési befektetésekre. A kollekció gyártása hozzájárul új munkahelyek teremtéséhez és fejlesztési lehetőségek kialakulásához Afrika különböző régióiban.

A Wilderness Kollekció egy újabb lépéssel közelebb visz célunkhoz, hogy még több fenntartható és társadalmilag felelős vonalat fejlesszünk, cserébe segíti a céget kitűzött küldetésben, hogy a legstílusosabb és legfenntarthatóbb Sportlifestyle céggé váljon”, mondta Franz Koch, a PUMA vezérigazgatója. “Egyik célunk a ruházati cikkek terén, hogy 100% Fairtrade pamutból készüljön, Afrika inspirációját még jobban kihasználva.” A kollekcióban található póló, ing, nadrág, hátizsák és bakancs minden, amire egy szafari életmódhoz szükségünk lehet, színekben és anyagokban Afrika képi világához és légköréhez igazodva.

Ajánlott tartalom

Egy kicsiny rákféle négy nap alatt lebontja a mikroműanyagot

Egy kicsiny rákféle képes lebontani a mikroműanyagot egy sejtnél kisebb méretűvé 96 óra alatt a Corki Egyetem (UCC) kutatói szerint.