Felsővezetékes Scania kamion

A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül. A járműveken a fülke mögött található az áramszedő berendezés, amely segítségével a villamoshoz hasonlóan, felsővezetékből nyeri az energiát.

A Scania és a Siemens közötti együttműködés  eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik üzemelnek. A  Scania  tehergépkocsi  tesztelése  hamarosan  megkezdődik  a Siemens két kilométer  hosszú tesztpályáján. A járművet Södertälje-ban szerelték össze, az  áramszedő  Németországban  fog  rákerülni. Ezek után visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában  beépítsék  az  elektromos  hajtásláncot. Csak ezek után válik teljessé  a  rendszer,  aminek  működését  a  Siemens  tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni, írja a vg.hu.

„A felsővezetékes tehergépkocsik leginkább a gyakran használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között” – mondta a Scania projekt menedzsere Christer Thorén.

A  projekt  részeként  teljes  egészében  elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.

A   Scania ugyanakkor olyan hibrid meghajtáson is dolgozik, amelynek elektromos áramelllátása kiegészíthető a felső vezetékekből nyert energiával. Ezeken az utakon a járművek kizárólag az  elektromos   energia   felhasználásával is közlekedhetnek.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.

Nincs hozzászólás

  1. A felsővezeték kényes lehet az időjárásra. Célszerűbb lenne szerintem az útba épített rendszer telepítése, amihez egy fagymentesítő fűtést is könnyedén lehetne párosítani, ha mindenhová nem is, de a problémásabb helyekre mindenképpen. Erre Svédországban akár szükség is lehet.