Felsőkategóriás hibrid Peugeot

Épp csak megszületett, máris szaporodik a Peugeot dízel hibrid családja. Az új jövevény egy terephangulatú, felsőkategóriás szedán.

A modern, elvárosiasodott ember természetbe vágyódása, civilizációtól való képzeletbeli menekülése teremtette meg az outdoor-termékek piacát és kultuszát: expedíciós öltözetekkel, technikai szövetekből varrt kiegészítőkkel pótoljuk a valódi kalandot, és előszeretettel választunk olyan autót, amely legalább a terepjárás lehetőségét, vagy inkább annak illúzióját megadja. Ehhez nem kell vérbeli terepjáróba ülnünk, de még a drága és nagy szabadidőjárművekig sem kell elmenni: egyre népszerűbbek az offroad stílusjegyekkel finoman megbolondított, de hagyományos karosszériájú, összkerékhajtású autók. Az apró ferdehátútól a fényűző kombiig széles a választék, közös nevezőjük az inkább vélt, mint valós terepjáró képesség.

 


Ehhez a sikeres és népes társasághoz csatlakozik jövő tavasszal a Peugeot újdonsága. A közelmúltban bevezetett, felsőkategóriás 508 kombiváltozatán alapuló modell megemelt hasmagassággal, valamint robusztus küszöbtoldattal és kerékív-betétekkel hódítja meg az úttalan utakra vágyó vásárlók szívét. Ennyiben tartja magát a műfaj receptjéhez, ám ami a hajtásláncot illeti, merőben új (és nagyon is helyénvaló) irányt választott. Az összkerékhajtás, legyen bár állandó vagy kapcsolható, működése során mindenképpen plusz energiát igényel. Ezt a hagyományos autók csak többlet üzemanyag elégetésével tudják biztosítani – tehát miközben a természetben barangolunk, intenzívebben pusztítjuk is azt. A Peugeot ezzel szemben villanymotorokra bízza a hátsó kerekek hajtását. A jobb tapadás így nem jár károsanyag-kibocsátással, sőt az egyenletes erőátvitel csökkenti a motor terhelését, így az kevesebb gázolajat fogyaszt – bizony, gázolajat, hiszen az 508 RXH azt a világon mindmáig egyedüli dízel-elektromos HYbrid4 rendszert kapta meg, amely annak idején a 3008-ban mutatkozott be. A hajtáslánc egy 163 lóerős, kétliteres dízelmotorból és egy 37 lóerős villanymotorból áll, utóbbi szükség esetén önállóan is képes mozgatni a nagy autót.

peugeot
Az RXH kivitel kívülről a már említett karosszéria-kiegészítőkön túl a (gyári ismertető szerint karmokat mintázó) függőleges első LED-csíkokról ismerhető meg, belülről pedig az egyedi rézbetétek, de még inkább a kijelzőn megjelenő, hihetetlen fogyasztási értékek különböztetik meg társaitól. Átlagosan 4,2 literrel, illetve 109 g/km CO2-kibocsátással számolhatunk: ezek az adatok nemhogy egy 4,8 méteres óriáskombinak, de egy kétharmad ekkora városi törpének is becsületére válnának.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.