Ez a Honda valódi jövője?

Bár sokan egyszerű marketingfogást látnak a hidrogénhajtás és a tüzelőanyag-cella népszerűsítésében, a Honda nem adta fel a fejlesztést. Bár valódi szériagyártásról egyelőre szó sem lehet, az FCEV Concept műszaki szempontból jelentős előrelépésnek tekinthető a gyáriak szerint.

A Honda már évekkel ezelőtt azzal dicsekedett, hogy tüzelőanyag-cellás FCX Clarity típusuk lényegében szériamodell, írja a totalcar.hu. Ez persze nem egészen igaz – a Honda kereskedésekben nem kapni ilyen járművet, csak néhány száz példány készült, amelyet tesztelésre kapott bérbe néhány felhasználó – de már ez is a japán gyártó elszántságát mutatta. A most bemutatott FCEV Concept – a név egyszerűen annyit jelent, tüzelőanyag-cellás elektromos tanulmányautó – pedig szinte minden téren előrelépés az FCX-hez képest.

Az autó külsején csak annyi látszik, hogy a formatervezőknek minimális beleszólásuk volt a kialakításába, nagyrészt ugyanis a szuper-áramvonalas, szélcsatornában agyontesztelt prototípusok formai jegyeit viseli magán. A hátul elvágott cseppforma és a burkolt hátsó kerekek ugyanúgy ezt az érzést erősítik, mint az autó formáját maximális mértékben követő hűtőmaszk-forma, amely csupán díszítés, valódi légbeömlő nincs mögötte.

A Honda azonban a hajtásláncra a legbüszkébb: sikerült a tüzelőanyag-cellák energiatermelését 3 kW/L fölé emelni, így maga a cellacsomag 33%-kal kisebb lehet, mint az FCX-ben használt változat, a teljesítményt pedig 100 kW-ra, azaz 136 lóerőre növelhették. A változtatások eredményeképpen az FCEV hatótávolsága egy feltöltéssel 380-ról 480 km-re nőtt, és mivel a jármű hidrogénnel működik, az utántöltés sem hosszadalmas, mint egy szokvány villanyautónál: a megfelelő kútnál 3 percen belül végrehajtható.

-

Az amerikai Honda elnöke azt mondja, bár az FCEV Concept egyelőre nem érett a gyártásra, kétségkívül a Honda jövőjét mutatja, és az a fejlődés, amit a tüzelőanyag-cellás hajtásukkal az elmúlt években elértek, igen jelentősek, és valóságosak. Ebben nem is érdemes kételkedni, abban viszont igen, hogy a hidrogén-hajtás valaha is elterjed, hisz a megfelelő kúthálózat világméretű kiépítésére még hosszabb távon sincsen statisztikailag kimutatható esély.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.