Alternatív energia logó
csatlakozzFacebook Twitter napenergia szelenergia vizenergia hidrogen geotermikus-energia bioenergia
Bemutatkozás
Technológiák
epuletek zoldinfo zold-auto elektromos-ketkereku zold-informatika haztartasi-eszkozok szorakoztatoelektronika telekommunikacio Rovatok zoldtrendEsemények

energiagazdalkodas

palyazatok-felhivasok


Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

Rovatok » Zöldinfó » Életmód

Ellentmondó tanulmányok a D-vitamin pótlásáról

forrás: mti
Megjelenés: 2010.11.30., 21:05   Utolsó módosítás: 2010.11.30., 21:05

Egy Kanadában és az Egyesült Államokban tevékenykedő orvosokból álló szakértői bizottság megállapítása szerint ellentmondóak a D-vitamin és a kalcium pótlásának előnyeiről készült tanulmányok eredményei.

A panel kedden nyilvánosságra hozott állásfoglalásában kifejti, hogy mintegy ezer tanulmány áttekintése alapján nem talált egyértelmű bizonyítékot a rák, a szívbetegségek és egyéb problémák megelőzése, valamint e két hatóanyag bevitelének mennyisége között. Egy területen találtak meggyőző adatokat: a csontok egészségének mindenképpen jót tett a D-vitamin és a kalcium megfelelő szintje. A szakértők - 1997 óta először - Észak-Amerikára vonatkozó új irányelveket is megfogalmaztak.

Azt javasolják, hogy a felnőttek napi 700 és 1300 milligramm közötti kalciumot vegyenek magukhoz, D-vitaminból pedig 600 és 800 nemzetközi egységnek megfelelő mennyiséget. Glenville Jones, a 14 tagú bizottság egyik tagja kiemelte, hogy a legtöbb Észak-Amerikában élő embernek nincs hiánya D-vitaminból. Kiegyensúlyozott étrenddel, esetleg némi téli vitaminpótlással hozzájuthat valaki a szükséges mennyiséghez.
A kalcium napi bevitelére 2000 milligrammos maximumot javasolt a panel, a D-vitaminból pedig 4 ezer nemzetközi egységet (IU), mert ezen értékek fölött megnövekszik a vese és egyes szövetek károsodásának kockázata.


CÍMKÉK:
 

Hozzászólok a cikkhez

Hozzászólás beküldéséhez be kell jelentkezni.

Nincs még hozzászólás.


2012. május 21. hétfő
   
Keresés az oldalon:
ok
Videók
Cégadatbázis
Álláskereső
Kínál
Keres
Álláshirdetés feladása
Partnereink
Tudtad-e fejléc

Ha szimpla üvegű ablakaid dupla üvegűre cseréled, akár 70%-kal is csökkenthető a lakásból elszökő energia mennyisége.

Tudtad-e gomb
Tudtad-e lábléc