Elküldték a 20-milliárdodik Twitter-bejegyzést

Elküldték a húszmilliárdodik Twitter-üzenetet vasárnap Japánban; a jelentős mérföldkőnek számító bejegyzést egy GGGGGGo_Lets_Go nevű, baseballrajongó felhasználó tette vasárnap hajnali 00:44-kor, amikor Közép-Európában még szombat kora este (17:44) volt.

Az első 10 milliárd bejegyzés eléréséhez még 4 évre volt szüksége a 2006 márciusában indult, legfeljebb 140-karakteres üzenetek továbbítására használt mikroblog-szolgáltatásnak – a második tízmilliárd üzenethez már öt hónap sem kellett. A San Franciscó-i székhelyű szolgáltatás szerint a japánok különösen buzgó “csiripelők”: napi 8 millió üzenettel a világ tweetforgalmának 12 százalékát adják, a második legnagyobb hányadot az Egyesült Államok után. A Twitter elnök-vezérigazgatója, Evan Williams a minap el is utazott Tokióba ünnepelni a szolgáltatás ottani sikerét. Japánban az internetfelhasználók 16 százaléka twitterezik, míg az Egyesült Államokban csak 9,8 százalékuk.
A távol-keleti szigetországban 2008 óta létezik a Twitter. Ottani népszerűségének egyik oka, hogy japánul a 140 írásjellel sokkal több közlendő fejezhető ki, mint az európai nyelvekben, a magazin(e) szó leírásához például csak két karakter szükséges.
A japán twitterezők egyébként rekordot állítottak fel a szigetország győzelmével végződött Japán-Dánia labdarúgó világbajnoki meccs lefújásakor a másodpercenkénti 3283 üzenettel.

Altenergia a Twitteren.

Ajánlott tartalom

Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért

Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.