Kezdőlap / Rovatok / Zöldinfó / Környezetvédelem / Elindult a tavaszi Bringázz a munkába! kampány

Elindult a tavaszi Bringázz a munkába! kampány

Az egyéni kerékpározók mellett ezúttal a vállalatokat is megcélozza a Magyar Kerékpárosklub által a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal (NFM) együttműködésben meghirdetett tavaszi Bringázz a munkába! (Bam!) kampány, amelyet szerda reggel indított el Budapesten Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár.

A kerékpározás hasznosságát több oldalról is meg lehet közelíteni: egyrészt csökkenti az utak zsúfoltságát, másfelől környezetbarátabb közlekedési mód, hiszen nincsen károsanyag-kibocsátás – mondta el az MTI-nek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára, miután egy Bam! pólóba öltözött, mintegy százfős kerékpáros csapatot indított munkába pisztolylövéssel a Kossuth téren. Völner Pál hangsúlyozta: a statisztikák szerint a kerékpáros közlekedés munkaadói oldalról is vonzó: ez a fajta testmozgás és életmód egyharmadával csökkenti a munkavállalók által betegállományban töltött időt. Mint emlékeztetett, az NFM negyedik éve vesz részt az egyre népszerűbb Bam! kampányban. “A másik kezdeményezésünknél, a Kerékpárosbarát településnél is azt látjuk, hogy évről évre egyre aktívabban egyre több település vesz benne részt, például kerékpárutak és -tárolók létesítésével. Azt szeretnénk elérni, hogy ez a kör a munkáltatókra is egyre jobban kiterjedjen, és ők is támogassák a dolgozóiknak ezt a fajta közlekedését” – mondta Völner Pál.

BAM

Papp Kriszta projektkoordinátor elmondása szerint a Bam!-on való részvételhez regisztrálni kell a kezdeményezés honlapján (www.bam.hu), majd a kampány végéig, május 15-ig legalább nyolcszor kell betekerni a munkahelyre, és az alkalmakat bejegyezni a honlapon található közlekedési naplóba. A minimális nyolc utat teljesítők között értékes nyereményeket sorsolnak ki. “A tavaszi kampány újdonsága, hogy eddig elsősorban az egyéneket szólítottuk meg, de most a vállalatokat is szeretnénk arra buzdítani, hogy megmutassák: ők is tesznek a bringás közlekedés elősegítéséért” – mondta a Magyar Kerékpárosklub munkatársa. Ennek érdekében a Bam vállalati versenyt indított, amelyhez a honlapon külön felületet is létrehoztak: a munkaadók itt visszajelzést kaphatnak saját dolgozóiktól, és népszerűsíthetik magukat mint környezet- és kerékpárosbarát vállalatot.

A Bam-kampányhoz idén a MÁV-START Zrt. is kedvezményekkel és nyereményekkel csatlakozik: a vasúttársaság tájékoztatása szerint a www.bam.hu közlekedési naplójában a bringások bejelölhetik, ha útjuk során vonattal is utaztak. Azok között, akik legalább hét alkalommal teszik ezt, két személy részére szóló, kerékpárjegyet is tartalmazó, menettérti jegyet, valamint egy ajándékcsomagot sorsolnak ki. A Bringázz a munkába! kampányt 2007 óta minden évben kétszer – tavasszal és ősszel – rendezi meg a kerékpárosklub. A regisztrált résztvevők száma éves összesítésben meghaladja a harmincezret.

Ajánlott tartalom

A Wizz Air kitiltaná a business osztályt Európából

A business osztályú ülések rövidtávú járatokról való kitiltására szólította fel a hagyományos légitársaságokat a magyar kötődésű Wizz Air ultrafapados légitársaság.