Az e-mobilitás elterjedéséhez fontos az elektromos meghajtású autók töltési lehetőségeinek bővítése, ennek jogi és technológiai feltételeinek megteremtése - mondta Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energiaügyért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán.

Egyre egyszerűbb lesz a hazai elektromos autók töltése

Az e-mobilitás elterjedéséhez fontos az elektromos meghajtású autók töltési lehetőségeinek bővítése, ennek jogi és technológiai feltételeinek megteremtése – mondta Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energiaügyért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán.

Az államtitkár rámutatott: az elmúlt időszakban olyan fejlesztések voltak az elektromos autók gyártásában, illetve a meghajtási technológiákban, hogy van esély az elektromos autók tömeges megjelenésére a közlekedésben.

Magyarországon körülbelül ezer ponton tudnak áramot vételezni az elektromos autók, a tervek szerint 2020-ra a töltőpontok száma eléri a háromezret, de Aradszki András szerint nem kizárt tízezer töltőhely kialakítása sem.

Az államtitkár ugyanakkor hozzátette, a közlekedési struktúra figyelembe vételével kell megtervezni, hogy első körben hová telepítsenek töltőállomásokat, az ország átutazhatósága érdekében először főként a főútvonalak mentén van szükség töltési lehetőségekre.

Aradszki András kiemelte, a tárca megkönnyítette a töltőállomás-üzemeltetés engedélyezését, dolgoznak az elszámolási rendszer jogszabályi hátterén, illetve megteremtették annak lehetőségét, hogy a lakosság különböző tarifával tudja igénybe venni otthon a töltési lehetőséget.

Az eddigi lépések után, az érdekeltekkel való egyeztetéseket követően átfogó program elindítására van szükség, aminek van előzménye, a Jedlik Ányos program, amelyet már elfogadtak – fogalmazott az NFM államtitkára.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.