Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Elektromos versenyautót fejlesztettek a BME mérnök hallgatói
Tudj meg többet: Elektromos autó

Elektromos versenyautót fejlesztettek a BME mérnök hallgatói

Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) mérnök hallgatói a Formula Student versenyre – jelentette be Boriszov Dániel, a Formula Racing Team, az autót megtervező és kivitelező csapat kapitánya hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.

A FREC-005 nevet viselő versenyautó újdonsága, hogy karbon kompozit vázzal rendelkezik és négykerék meghajtású – mondta a csapatkapitány.

Az autó az idei Formula Student Hungary-n mutatkozik be augusztus 20-23-án a győr-gönyűi kikötőben. Boriszov Dániel elmondta, hogy az idei szereplést leginkább tesztnek szánják, a Formula Racing Team igazi célja, hogy 2016-ban megnyerje a Formula Student nemzetközi autóversenyt.

A Formula Student világszerte, egyetemi és főiskolai csapatok számára megrendezett autóversenyek gyűjtőneve, amelyben a hallgatókból álló csapatok versenyautó tervezésben és építésben mérik össze tudásukat. A küzdelem az autó megtervezésén és megépítésén túl az autó köré felépített teljes üzleti koncepció kidolgozásából, prezentálásából, a projekt működéséhez szükséges anyagi háttér biztosításából áll. A versenysorozat az 1980-as években az Egyesült Államokban jött létre, napjainkban viszont már az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Brazíliában a csendes-óceáni régióban és 2010 óta Magyarországon is rendeznek futamokat.

A csapatoknak olyan szemlélettel kell egy kicsi, együléses versenyautót fejleszteniük, mintha egy sorozatgyártásra készülő fiktív gyár kérte volna fel őket az autó megtervezésére és a prototípus elkészítésére. A versenyautó meghatározott célcsoportja a hétvégi hobbiversenyzők köre, számukra kell elkészíteni a leginkább megfelelő autót.

Ajánlott tartalom

Német tanulmány: Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás 

Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét.