Elektromos haszongépjárművek munkában

Hivatalosan átadták az első két elektromos Peugeot Partner Venturi modellt a GDF Suez Energy Services csoporthoz tartozó Cofely Services vállalatnak, amely Belgiumban piacvezető az energetikai- és a műszaki gazdálkodás, valamint a létesítmény-üzemeltetés terén.

Még túl korai igazi átállásról beszélni, de azzal, hogy a Cofely Services zöld haszonjárművek beszerzése mellett döntött, megtörténtek az első lépések írja a zoldauto.info. „Egy kísérleti projektről van szó” – magyarázza Stan de Pierpont, a Cofely Services ügyvezető igazgatója. „Látni szeretnénk, hogy ezek az elektromos járművek hogyan válnak be a mindennapokban. Gyakran előfordul, hogy munkatársainknak egy nap többször kell rövid utat megtenniük a különböző telephelyek között. Szeretnénk ezeket az utakat nulla szén-dioxid kibocsátással megtenni. Terveink szerint egy éven keresztül dokumentálni fogjuk az összes üzemeltetési adatot és költséget, majd a Laborelec-kel, a Groupe GDF SUEZ belgiumi kutatóközpontjával közösen kiértékeljük. Tapasztalatainkat bővíteni fogja testvér vállalatunk, a Fabricom is, aki hamarosan egy kisebb flotta elektromos Peugeot Partner Venturi birtokosa lesz. Ha meg leszünk elégedve, a járműparkunk egy nagyobb részét is bevonjuk a projektbe.”

„A személyautó- és a haszonjármű flották üzemeltetése terén a Peugeot évek óta remekül együttműködik a Fabricom és a Cofely Services vállalatokkal Belgiumban, nemzetközi szinten pedig a GDF SUEZ csoporttal”- hangsúlyozza Paul-Hervé Polet, a Peugeot Professional igazgatója. „A Peugeot többirányú kutatást végez, hogy környezetbarát járműveket fejlesszen ki: kisebb fogyasztás és kisebb emisszió elérése a hagyományos üzemanyagok terén, dízel hibrid modellek bevezetése még idén, elektromos járművek kifejlesztése, melyek első modelljei az iOn személyautó és a Partner Origin Electric Venturi kombi. Most, hogy a Fabricom és a Cofely Services belevág az elektromos járművel történő közlekedés első nagy szakaszába, nyilvánvaló, hogy ezen a területen folytatjuk az együttműködést.” Paul-Hervé Polet hozzáteszi: „Kiemelten fontos számunkra az is, hogy nyomon kövessük és tapasztalatokat szerezzünk a hétköznapokban használt új elektromos járművekkel kapcsolatban.”

A választás a Peugeot Partner Origin Electric Venturira esett. A tisztán elektromos meghajtású kombi nem bocsát ki sem zajt, sem szén-dioxidot (összehasonlításképpen: egy hasonló méretű, dízelmotorral felszerelt, átlagos, korszerű kombi kilométerenként körülbelül 150 gramm szén-dioxidot bocsát ki). A “Zebra” akkumulátorokkal (nátrium-nikkel-klorid) felszerelt elektromos Partner hatótávja 120 km (terheléstől függően), legnagyobb sebessége 110 km/h. Az akkumulátor a normál, lakossági elektromos hálózatról tölthető fel, a 80 százalékos feltöltöttséghez öt óra szükséges.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.