Az elektromos villámtöltő-hálózat kiépítésével az a cél, hogy lehetséges legyen elektromos autóval Londonból az Adriai tengerig eljutni, az ehhez szükséges infrastruktúrát Kelet-Közép-Európában a Mol-csoport biztosítja – ismertette Simola József, a Mol-csoport pénzügyi vezérigazgató-helyettese a CNBC-nek a Next-E projekt terveit, amelynek EU-s támogatói szerződését csütörtökön írták alá Lettországban.

Elektromos autóval az Adriáig? Nem csak álom

Az elektromos villámtöltő-hálózat kiépítésével az a cél, hogy lehetséges legyen elektromos autóval Londonból az Adriai tengerig eljutni, az ehhez szükséges infrastruktúrát Kelet-Közép-Európában a Mol-csoport biztosítja – ismertette Simola József, a Mol-csoport pénzügyi vezérigazgató-helyettese a CNBC-nek a Next-E projekt terveit, amelynek EU-s támogatói szerződését csütörtökön írták alá Lettországban.

Simola kiemelte, hogy a társaság felkészült a változásra, amely a fogyasztói szolgáltatások üzletágat is érinti. A Mol elektromos töltők telepítését, a car-sharing szolgáltatások bevezetését, illetve a flottamenedzsment területén is fejlesztéseket tervez. A vezérigazgató-helyettes szerint a Mol hosszú távú stratégiájában is megfogalmazott, a nem üzemanyagtermékek és területek súlyának növekedésére vonatkozó célkitűzést a jelenlegi, korábbiaknál viszonylag magasabb olajárak sem kérdőjelezik meg. A cél az, hogy a Mol-csoport, az E.ON-csoport és a Nissan magyarországi leányvállalata közös konzorciumukon (Next-E projekt) keresztül egy 150 kilométer sűrűségű, univerzális elektromos villámtöltő-hálózatot alakítson ki az európai tranzitútvonalak mentén elhelyezkedő, Mol-csoporthoz tartozó töltőállomási gerinchálózaton, ezáltal a kelet-közép-európai régió tisztán elektromos eszközökkel is átjárhatóvá válik, írta az mno.hu. 

Az Európa Tanács még 2017 nyarán jelentette be, hogy a Next-E elektromos jármű projektje 18,84 millió euró társfinanszírozásban részesül az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) program keretében.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.