Elektromos autók – tíz akkumulátorgyárra lenne szükség Európában

Ahhoz, hogy az elektromos gépkocsik elterjedjenek, elengedhetetlenül szükség van elegendő akkumulátorra.

Becslések alapján az elektromos közúti járművek piaca globális viszonylatban 250 milliárd dolláros lesz. Eddig Ázsia a meghatározó a területen, ezt támasztja alá, hogy például egyetlen fontos akkumulátor-gyártó sem származik Európából. Marus Sefcsovics, az Európai Unió energiaügyi biztosa ezen akar mindenképpen változtatni és bejelentette: Európában több mint tíz nagy akkumulátorgyártó üzemre felépítésére van szükség. Az ipar egyelőre visszafogottan reagált. A Volkswagen Salzgitterben épített fel egy kísérleti üzemet, de azt még nem lehet tudni, hogy a társaság beszáll-e az akkumulátorok gyártásába. A Daimler a szászországi Kamenz városában hoz létre egy akkumulátorgyárat, de ott alapvetően az Ázsiában vásárolt eszközöket dolgozzák majd fel, írja a trendsderzukunft.de. A Bosch szintén gondolkodik azon, hogy beszálljon az üzletbe. A gond azonban az, hogy ehhez hatalmas beruházásokra van szükség. A Bosch menedzserei úgy vélték, hogy 20 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez legalább 20 milliárd eurót kellene befektetni.

Az Európai Bizottság segítene a vállalatoknak azáltal, hogy lehetővé teszi az egyes tagállamoknak a célzott támogatások nyújtását. Emellett elősegítenék a határokon átnyúló projekteket. A szakemberek szerint naivitás lenne azt gondolni, hogy a jövőben is bármikor olcsón lehet majd megvásárolni a világpiacon az elektromos autók akkumulátorait. Csak a saját európai gyártókapacitás biztosíthatja azt, hogy a kontinens beleszólhasson a területen az új szabványok kidolgozásába.

Ajánlott tartalom

A német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.