Villanyoszlopoknál “tankolhatnak” az elektromos autók Németországban

A német kormány célkitűzései közé tartozik, hogy 2020-ban legalább egymillió villanymeghajtású személygépkocsi guruljon az ország útjain. Ennek egyik legfontosabb feltétele, hogy a környezetkímélő járművek vezetői kellő gyakorisággal találjanak “tankolási”, azaz akkutöltési lehetőséget.

Az egyik lehetséges megoldást már kidolgozta egy bajorországi cég. Mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung beszámolt róla, a Garmisch-Partenkirchenben található Langmatz néhány hónapja kezdte el olyan kompakt méretű töltőberendezések gyártását, amelyek minden további nélkül beépíthetők az utcai villanyoszlopokba.
Mint Andreas Hunscher elektrotechnikus az újságnak elmondta: a szerkezetből már több mint száz darabot értékesítettek, kiviteltől függően 1200 és 1500 euró közötti áron. Fő vásárlójuk az EnBW áramszolgáltató konszern. Annak a mintegy 800 településnek, amely tőle veszi az áramot, az EnBW díjmentesen bocsát a rendelkezésére egy-egy töltőberendezést és egy villanymopedet – kipróbálás céljára.

Hessen tartományban is megmozgatta a cégek fantáziáját az elektromobil. Weilburg városkában például már folyik a kiépítése annak a rendszernek, amelynek áramdepóiból a jövendő villanyautó-tulajdonosok ingyen tölthetik majd fel járművük telepeit. A rendszer abszolút szén-dioxid-mentes energiát biztosít, ugyanis a belőle “csapolható” áram napkollektorokból származik, amelyeket a telepítő cég, a KWB gyárt és üzemeltet. A tíz áramdepóból négy már működik is, munkanapokon 8 és 16 óra között várja a villanyautósokat.
Berlin egyes belvárosi utcáin is láthatók már akkutöltő berendezések – “tankoló” elektromobillal e sorok írója azonban augusztus óta még egyszer sem találkozott. A Luisenstrassén álló egységet az egyik nagy energetikai konszern telepítette és látja el árammal.

Az elektromos meghajtású gépkocsik a németek többsége számára vonzó alternatívát jelentenek a robbanómotoros autókkal szemben. Friss fölmérés szerint a megkérdezetteknek több mint a fele válaszolta azt, hogy öt éven belül szóba jöhet számára ilyen autó vásárlása. A villanyautók mellett szóló legfontosabb érvek közé sorolják a németek a környezet védelmét, a fosszilis energiahordozóktól (olaj, gáz) való függetlenséget és az alacsonyabb üzemeltetési költségeket.

Ajánlott tartalom

A Scania újabb megoldásokkal bővíti elektromos tehergépkocsi kínálatát

Két új elektromos meghajtás és 6×4-es bogie kialakítás az extra vontatóerő érdekében.