Budapesten kívánja elindítani első bérautó-hálózatát a Brixxon Electric MotorCars: a magyarországi társaság saját fejlesztésű elektromos kisautóját turisztikai és ipari területen hasznosítaná. A Brixxon több lehetséges befektetővel és üzleti partnerrel is tárgyal, az ITD Hungary pedig ismét élénken érdeklődik az elektromos kisautó iránt.

Elektromos autók hada áraszthatja el a fővárost

Budapesten kívánja elindítani első bérautó-hálózatát a Brixxon Electric MotorCars: a magyarországi társaság saját fejlesztésű elektromos kisautóját turisztikai és ipari területen hasznosítaná. A Brixxon több lehetséges befektetővel és üzleti partnerrel is tárgyal, az ITD Hungary pedig ismét élénken érdeklődik az elektromos kisautó iránt.

A Brixxon Electric MotorCars egy bérautó-hálózat kialakítását tervezi elektromos gépkocsikkal Budapesten – tudta meg a Napi. A kétezer járműből álló flotta 2011 márciusában kezdheti meg működését. A magyarországi társaság emellett előzetes megállapodást kötött két hazai szállodalánccal, amelyek együttesen több száz elektromos autó elhelyezésére és működtetésére adnak lehetőséget. A Brixxon 2007-ben készítette el a Bontino Caffo fantázianevű elektromos autó prototípusát, valamint kidolgozta egy töltőállomás- és bérautó-hálózat koncepcióját is. A modulszerűen összeszerelhető kisautó elemeinek gyártását a társaság magyarországi partnerekkel és helyszíneken képzelte el, azonban a projekt finanszírozására akkor csak külföldi befektetők adtak üzletileg racionálisnak nevezhető ajánlatot – mondta Horváth Sándor László, a Brixxon tulajdonos-ügyvezetője.

Az ITD Hungaryvel 2008-ban megkezdett, ám csakhamar zátonyra futott együttműködési tárgyalások az elmúlt héten újraindultak. Emellett azonban a Brixxon több befektetővel, valamint lehetséges üzleti partnerrel is tárgyal tőkebevonásról, illetve az elektromos autók ipari és turisztikai hasznosítási lehetőségeiről. Pénzügyi, illetve szakmai befektetőként svájci, osztrák és holland vállalkozások érdeklődnek a Brixxon megoldásai iránt, partneri együttműködésről pedig olyan cégekkel tárgyalnak, mint a Sixt vagy a Magyar Telekom.
Annak ellenére, hogy a társaság Ausztriában alakítja ki európai fejlesztő és gyártó központját, az elektromos autó számos alkatrészét – így például a karosszériaelemeket, valamint az akkumulátorok elhelyezésére alkalmas padlólemezeket is – magyarországi partnerek gyártják majd, de a fémhabosításos technológiával készülő alvázak gyártását is hazai vállalkozókra bízná a Brixxon.

Egy németországi befektetőcsoport több tíz millió euróért vásárolja meg a magyarországi társaság elektromos autójának összeszerelésére, az akkumulátor, a töltéstechnika és -hálózat alkalmazására szóló licencet. Horváth Sándor László a Napinak elmondta: a német befektetők Oroszországban kívánnak piacra lépni a magyar társaság technológiájával, de ezzel egy időben megkezdték a német piac felmérését is. A Brixxon elektromos kisautója a korábbi tervekkel ellentétben nem kerül kiskereskedelmi forgalomba. Horváth a következő években több tízezer darab jármű gyártását, illetve összeszerelését tervezi. A járművek mintegy 60 százalékát bérautó-hálózatokban, a többit pedig turisztikai és ipari területeken hasznosíthatják majd. Az elmúlt két esztendőben a Brixxon tökéletesítette a Bontino Caffo prototípusát. A kisautót a Brixxon saját fejlesztésű motorja hajtja, a 130 kilométeres óránkénti sebességet is elérő autóban egy különleges rácsszerkezetű ólomakkumulátor található, amely egy feltöltéssel mintegy 200 kilométerre elegendő „üzemanyagot” biztosít. A Brixxon gyorstöltési technológiájával az akkumulátorok 15 perc alatt újratölthetők.

Ajánlott tartalom

Júliusban is dübörgött az elektromos autók forgalomba helyezése

Több mint 80 ezer tisztán elektromos személyautó kapott már zöld rendszámot Magyarországon.