Elektromos autók: csökkenő árak, szaporodó vásárlások

Jövőre már 20 különféle elektromos autót lehet majd kapni Németországban, s ezek átlagosan csak 30 százalékkal lesznek drágábbak a hasonló benzines járműveknél.

Egyebek mellett erre jutott a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felmérése. Két évvel ezelőtt még csak kétféle szériamodell volt elérhető a német piacon, és ezek 60 százalékkal kerültek többe azonos kategóriájú hagyományos társaiknál. Az autóipar sokat áldozott az akkumulátorok fejlesztésére, így hamarosan jelentősen megnő a villanyautók által az újabb töltésig megtehető távolság. A nyilvános töltőoszlopok száma pedig 2010 és 2012 között évi 80 százalékkal, háromezerre emelkedett Németországban, annak dacára, hogy az ilyesmit telepítő cégeknek ez hatalmas veszteségeket okozott – a Siemens például nemrég ki is vonult ebből az üzletágból.

Hazánkban jelenleg 20 elektromos közcélú töltőoszlopot telepítettek az áramszolgáltatók, elsősorban Budapesten és Nyugat-Magyarországon. Az év végéig további 10 kút megnyitását ígéri az egyik energiaszolgáltató, amelynek kútjait – mind a régieket, mind az újakat – az idén még ingyen lehet használni.  „A budapesti fejlesztések nem meglepők, hiszen az elektromos autók elterjedése elsősorban nagyvárosi környezetben várható” – jegyzi meg Sorossy Sándor, az IFUA Horváth & Partners partnere hozzátéve, hogy idehaza jelenleg 10-nél kevesebb elektromos autótípus kapható.

Jelenleg alig több mint 10 000 villanyautó van német tulajdonban, s számuk az év végére is csak 13 000-re várható. A fejlesztések és az árcsökkenés gyors üteme azonban azt valószínűsíti, hogy 2020-ra nem csak elérik, de meg is haladják a berlini kormány által kitűzött célt, nevezetesen, hogy több mint egymillió elektroautó fusson az ország útjain. Addigra a töltőoszlopok számát 200 000 körülire szeretnék szaporítani. Magyarországon a megújuló energiaforrások felhasználását ösztönző európai uniós irányelv szerint 2020-ig mintegy 7 000, az elektromos autók feltöltésére szolgáló nyilvános oszlopot kellene kihelyezni közterületre.

-

A felmérésről:

A stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners felmérése standard, mérhető adatokon alapul, s nem vesz figyelembe véleménykutatást. Kulcsmutató például az értékesített elektromos autók száma. Mindazonáltal az előrejelzések inkább orientációs jellegűek, s nem tekinthetők precíz prognózisnak, hiszen a múltból csak korlátozottan lehet következtetéseket levonni a jövőre nézve.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.

Nincs hozzászólás

  1. Hiszem, ha latom…

    Kedves szerkesztok!
    Le a kalappal aldozatos munkatok elott, de elgondolkodtatok mar azon, hogy ennyi erovel sci fi meseket is lehetne irogatni…?…errok az oldalrol gyermekkorom Delta musorai jutnak az eszembe Kudlik Julival, ahol szinte hetente oldottak meg a rak gyogyitasat…

    Az oknyomozas jobban kellene az embereknek, abbol kiderulne, hogy kik (szar politikusok), s mi vegre akadalyozzak a szep uj vilagot…ja, es nev szerint, ha lehetne…;D