Emelkedik a villanyautók töltési díja Magyarországon

Hidegzuhanyként érte a villanyautósokat az Ionity döntése.

A BMW, a Daimler, a Ford, a Hyundai, a Kia és a Volkswagen-csoport által birtokolt Ionity bejelentette, hogy az ezen hálózathoz tartozó elektromos autótöltő állomásokon 2020. január 31-től bevezeti a kWh alapú árképzést. A döntés a magyar villanyautósokat is érinti, írta az mnnsz.hu. Az Ionity töltőpontjain eddig fix árazás volt, minden egyes megkezdett töltés kereken 8 euróba (2560 forintba) került a töltés idejétől és a felhasznált energiamennyiségtől függetlenül. Január 31-től viszont új rendszer lép életbe, onnantól kezdve 0,79 eurót (280 forintot) kell fizetni kilowattóránként. Tehát ha valaki egyetlen töltéssel beleküld 80 kWh energiát mondjuk az Audi e-Tronba, annak 63 eurót (mai árfolyamon számítva 21 ezer forintot) kell majd fizetnie. Az új árazás miatt csökkenhet a töltőoszlopoknál eltöltött időmennyiség, hiszen a villanyautósok így arra lesznek úgymond kényszerítve, hogy csak annyi energiát töltsenek az akkuba, amivel biztonságosan elérhetik az úticéljukat vagy a következő töltőállomást. Az Ionity jelenleg 3 magyarországi töltőállomással rendelkezik (töltőállomásonként 4 darab töltőoszlop áll a villanyautósok szolgálatára): egy az M1-es autópályán található Bábolna közelében, kettő pedig az M7-es autópálya mentén lett telepítve Kajászónál és Balatonkeresztúr mellett (az utóbbi helyszínen az északi oldalon lévő pihenőben is lesz töltősziget). Az M0-ás autóút mellett is lesz majd egy Ionity töltő, mégpedig Szigetszentmiklós közelében.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.