Csökkenhet a repülőgépek szén-dioxid-kibocsátása és a ferihegyi repülőtér környezetének zajterhelése a repülőgépek "folyamatos süllyedési" előírásának 2012-es bevezetésével - közölte Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője az MTI-vel.

Csökkenhet a repülőgépek szén-dioxid-kibocsátása 2012-től

Csökkenhet a repülőgépek szén-dioxid-kibocsátása és a ferihegyi repülőtér környezetének zajterhelése a repülőgépek “folyamatos süllyedési” előírásának 2012-es bevezetésével – közölte Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője az MTI-vel.

Emlékeztetett rá, hogy az ACI (Airports Council International), IATA (International Air Transport Association) és az EUROCONTROL (európai légiirányítók szövetsége) közös közleményben javasolta a folyamatos süllyedés bevezetését 100 európai repülőtéren 2013 végétől.

A folyamatos süllyedés azt jelenti, hogy a leszálló, a repülőterekhez közelítő repülőgépek folyamatosan, nem pedig szakaszosan süllyedve érkeznek meg – ismertette, hozzátéve, hogy jelenleg “lépcsősen” szállnak le.

A folyamatos süllyedéssel leszállásonként 50-150 kilogrammal kevesebb üzemanyag fogy, 160-470 kilogrammal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás járatonként.Hozzátette: ha a nemzetközi szervezetek által javasolt 100 reptéren bevezetik a szabályozást, 150 ezer tonna üzemanyagot és 100 millió eurót lehet megspórolni, miközben a szén-dioxid-kibocsátás fél millió tonnával csökkenhet.

Szollár Domokos megerősítette azt is, hogy a folyamatos süllyedés egyúttal 10-15 százalékkal csökkentené egy-egy gép zajhatását az érintett városrészek felett.

A magyar légiforgalom-irányító HungaroControl vállalta, hogy 2012-től – egyelőre csak az esti időszakban – bevezeti az új eljárást – mondta a szóvivő.

Ajánlott tartalom

Vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás

Tavaszi nagytakarítást lesz április 21-én és 28-án a Nagykörúton és környezetében, továbbá a főváros számos forgalmas közterén és csomópontjában a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. és Budapesti Közlekedési Központ (BKK) együttműködésében.

Nincs hozzászólás

  1. Néha magam is elcsodálkozok rajta, hogy sokszor még technikai fejlesztés és beruházás se szükséges, elég egy megállapodás, ami máris környezetbarátabbá tesz egy általános technológiát is. Itt csak két kérdésem lenne: Miért csak 2012-től? Miért nem bólintottak erre már évekkel ezelőtt ha tényleg csak ennyit kell csinálni?