Chevrolet Malibu Eco

Még a neve is alig árulkodik arról, hogy környezetbarát autó lenne a Chevrolet legújabb globális limuzinja. De akárhogy titkolja is, a tény az tény: a Malibu ECO bizony egy hibrid.

Nyilván nem dacról vagy feledékenységről van szó: hétköznapi elnevezésével a Malibu ECO talán azokat a vásárlókat akarja megszólítani, akik ódzkodnak a benzin-elektromos technológiától, vagy elegük van már abból a felhajtásból, ami a hibridek körül jó ideje zajlik a Malibu otthonában, az Egyesült Államokban. Ezek a vevők nem akarnak a zöld mozgalom zászlóvivői lenni, csupán egy átlagos, ám rendkívül takarékos autóra vágynak. A Chevrolet Malibu ECO mindkét kívánalomnak megfelel – legalábbis észak-amerikai mércével, hiszen a 4,8 méter hosszú szedán Európában bizony kilógna a középmezőnyből. A modell egyébként maga is vadonatúj, idén mutatták be, mégpedig az USA-ban és Kínában egyszerre, jövőre pedig hat kontinens száz országában kezdik meg a forgalmazását. A globális sikerhez persze versenyképes ár is kell, ezért a Malibu nem a bonyolult, teljes hibrid technológiát választotta, hanem az egyszerűbb, rásegítéses megoldást – erre utal egyébként a hajtáslánc eAssist™ elnevezése is. A rendszer szíve egy 115 voltos lítium-ion akkumulátorcsomag, amely egy 15 kilowatt teljesítményű, vízhűtéses elektromotort hajt meg.

malibu eco

A generátorként is szolgáló villanymotor önállóan nem képes mozgatni az autót, nevéhez híven csupán besegít a 180 lóerős, 130 Nm nyomatékú, 2,4 literes négyhengeres benzinmotornak. A teljesítményarányok láttán azt hihetnénk, hogy a rásegítés mértéke legfeljebb jelképes lehet, ám a hasonló hajtásláncokkal szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az elrendezés – megfelelő hangolás mellett – bámulatos eredményekre képes. A villanymotor ugyanis már egészen kis fordulatszámon leadja maximális nyomatékát (jelen esetben 107 Nm 1000/percnél), így könnyedén képes átsegíteni a belső égésű erőforrást annak nyomatékszegény, rossz hatásfokú üzemi tartományán. 

malibu eco

A fogyasztáscsökkentést olyan további megoldások segítik elő, mint a start-stop automata, a regeneratív fékrendszer, vagy az olyan aerodinamikai megoldások, mint a hűtőrendszer elé beszerelt, aktív zsaluzat, ami az üzemi hőmérséklet eléréséig, illetve részterhelésen eltereli a hűtőtől a menetszél egy részét, és ezzel mérhetően javítja az autó közegellenállását. Szintén nem mellékes, hogy a benzinmotor fejlett technikát: közvetlen befecskendezést, változó szelepvezérlést, valamint elektronikus fojtószelep-szabályozást alkalmaz. A várható átlagfogyasztás így országúton 6,2 l/100 km, ami a csaknem 200 lóerős rendszerteljesítmény fényében nem rossz eredmény.

Ajánlott tartalom

Rekordmagas szinten a csehországi személyautó-gyártás

Az első negyedévben éves szinten 11,5 százalékkal 394 443 darabra nőtt a személyautó-gyártás Csehországban - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában. A közlemény szerint ez az eddigi legmagasabb első negyedévi termelési adat.