Kezdőlap / Technológiák / Elektromos kétkerekű / Bőrönd méretűvé hajható össze a hibrid robogó

Bőrönd méretűvé hajható össze a hibrid robogó

A 2008-as Párizsi Autószalonon bemutatott Solo elnevezésű autó után bőrönd méretűvé összehajtható hibridrobogót fejlesztett ki az ANTRO csoport Őriszentpéteren.

Az elektromos hajtású, pedálgenerátoros közúti robogó ultrakönnyű anyagból készült – ismertette Hivessy Géza konstruktőr, az alternatív járművek fejlesztésével foglalkozó nonprofit  kft. ügyvezetője. Az összkerékhajtású jármű nagy előnye, hogy összecsukva kis helyen elfér, kerekei  ebben a helyzetben zárt térbe kerülnek, hogy  ne piszkolják össze a környezetüket, így akár gépkocsiban, akár autóbuszon szállíthatja, vagy irodába, lakásba  is beviheti használója. A fejlesztők gondoskodtak arról is, hogy ne kelljen cipelni a 25 kilogrammos járgányt, ezért úgynevezett bőröndkereket konstruáltak, amelyen könnyedén gurul  “a csomag” összecsukott állapotban.
A pedálgenerátor kettős célt szolgál, egyrészt hozzájárul a kiegészítő töltéshez, másrészt némi testmozgásra ösztönzi a jármű vezetőjét.  A robogó 45-50 kilométer óránkénti sebességre képes, feltöltött akkumulátorral 35 kilométert lehet megtenni  vele. Az sem mellékes, hogy csendes és közvetlenül nem szennyezi a környezetet.
A prototípus  elkészült és működik. A fejlesztők bíznak abban, hogy lesz folytatás – mondta Győrffy Orsolya, a kft. üzletfejlesztési vezetője.

Ami pedig a Solót illeti, koncepciójárműnek tekintik, amely ötvözi  az alternatív és megújuló hajtásmódokat. Hazai és uniós pályázatok révén, saját források felhasználásával, támogatók segítségével, egyetemek, kisebb-nagyobb hazai vállalkozások bevonásával fejlesztették és építették fel. A  két évvel ezelőtti  nemzetközi  bemutatkozás óta pedig tovább dolgoznak az autókoncepción.
A csoport az elődök nyomdokain halad. Az elődök közül említik egyebek között Csonka Jánost, aki a porlasztót találta fel, és 1905-ben megalkotta  az első magyar gépkocsit, Galamb Józsefet, a Ford konstruktőrét, aki  az 1908-ban megjelent T-modell egyik  tervezője  volt. Nem feledkeznek meg Járay Pálról, aki egyike volt azoknak, akik Volkswagen Bogár karosszériájának szabadalmán dolgoztak az 1930-as években.

Ajánlott tartalom

Bécs: Kilenc pont az e-rollerezés szabályozására

Bécs kilenc pontból álló csomaggal enyhítené a belvárosban található e-rollerek kölcsönzésével kapcsolatos problémákat.