BMW X5 Plug-in hibrid koncepcióautó a Frankfurti Autószalonon

Az új BMW X5 a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatkozó újdonsága a BMW Concept X5 eDrive a vezetés az xDrive intelligens összkerékhajtását plug-in hajtásrendszerrel kombinálja.

Innovatív BMW eDrive technikája a márkára jellemző sportosságról gondoskodik, miközben 120 kilométer/órás tempóig akár 30 kilométeren át is lehetővé teszi a tisztán elektromos közlekedést, az EU-tesztciklus során pedig mindössze 3,8 liter átlagfogyasztást produkált 100 kilométerenként. A tanulmánymodell BMW eDrive hajtásrendszere egy BMW TwinPower Turbo technikával működő, négyhengeres belsőégésű motorból és egy, szintén a BMW csoport saját fejlesztéseként készült elektromos motorból épül fel. A 70 kW/95 LE teljesítményű elektromos gépet magasfeszültségű lítiumion-akkumulátor látja el energiával, amely egyszerűen a háztartási elektromos hálózatról is feltölthető, s akár 30 kilométeres távon is lehetővé teszi a károsanyag-mentes helyi közlekedést.

A BMW Concept X5 eDrive számára készült magasfeszültségű akkumulátor ütközésbiztonsági szempontból jól védett pozícióban, a csomagtér-padlózat alatt működik, így a csomagtartó eredeti térfogata szinte korlátozás nélkül rendelkezésre áll. Igény szerint és a pillanatnyi menethelyzet függvényében háromféle üzemmód választható: intelligens hibridhajtás a sportosság és a gazdaságosság optimális arányával, tisztán elektromos, így teljes mértékben károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedés, valamint az akkumulátor aktuális töltöttségi állapotát megőrző „Safe Battery” módusz.

A BMW Concept X5 eDrive karakterét dizájnja stílusjegyei is kihangsúlyozzák. A „Silverflake metál” külső szín igényes kontrasztjaként a BMW-vesék lamellái, a légbeömlő nyílások bordái és a hátsó lökhárító betétjei a kifejezetten a BMW i márka számára kifejlesztett „BMW i kék” árnyalatúak. A BMW Concept X5 eDrive mindemellett specifikus kivitelű tetősínekkel, a töltési folyamat alatt megvilágított kábelcsatlakozóval, illetve 21 col peremátmérőjű, aerodinamikailag továbbfejlesztett, exkluzív könnyűfém keréktárcsákkal készült.

BMW eDrive hajtásrendszer Sports Activity Vehicle modellben: kiemelkedő gazdaságosság, a vezetés élménye intelligens hibridtechnikával. A hajtásrendszer elektromossá alakításával a BMW különösen jelentős lehetőségeket tár fel az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklésének terén. Az e célra a BMW csoport saját fejlesztéseként született BMW eDrive technika minden esetben az adott járműkoncepcióra adaptált változatában állhat rendelkezésre. Az idei frankfurti szalon alkalmával ünnepli világpremierjét a BMW csoport első tisztán elektromos hajtású sorozatgyártású modellje, a BMW i3. Ezzel párhuzamosan a BMW Concept X5 eDrive formájában – a 2012-ben bemutatott BMW Concept Active Tourer után – immár a második BMW eDrive hajtású, hálózatról tölthető hibridmodellt is megtekintheti a közönség.

Első ízben jelenik meg a BMW eDrive technika és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás kombinációja. A BMW Concept X5 eDrive kiváló menettulajdonságokkal szolgál, ami az első és a hátsó kerekek közötti elektronikus szabályzású és teljes mértékben variálható nyomatékelosztásnak köszönhető. Az elektromos gép, a belsőégésű motor vagy mindkettő közös teljesítménye az éppen választott üzemmódtól függetlenül mindenkor gyorsan és precízen oda irányítható, ahol a leghatékonyabban alakulhat vonóerővé. A SAV-modellekhez illő kvalitások – mindenfajta időjárási és útviszonyok közepette is megbízható vonóerő-átadás és magas fokú menetstabilitás, valamint a dinamikus kanyarvételek során is fokozott agilitás – így különösen gazdaságos módon valósíthatók meg. A BMW Concept X5 eDrive éppoly sokoldalú, mint sportos képességeihez az EU-tesztciklus során felvett, 100 kilométerenként mindössze 3,8 literes átlagfogyasztás, és kilométerenként 90 gramm alatti széndioxid-kibocsátás párosul.

A BMW Concept X5 eDrive modellben elektromos motor fokozza tovább a vezetés élvezetét és gazdaságosságát, amely 70 kW/95 LE teljesítményével és az elektromos gépekre jellemzően már indulástól magas forgatónyomaték-szintjével karakteresen közvetlen vonóerőt biztosít. A BMW csoport által kifejlesztett elektromos szinkronmotor egészen a magas terhelési tartományokig folyamatos teljesítmény-leadással szolgál, optimális saját tömeg mellett. Az elektromos gép önmagában 120 kilométer/óra csúcssebességet biztosít a BMW Concept X5 eDrive számára, gyorsításkor és a dinamikus manőverek során pedig hatékonyan támogatja a belsőégésű motort (boost). A Concept X5 eDrive álló helyzetből 7,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Több hibrid autót helyeztek forgalomba Németországban, mint tavaly ilyenkor

Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) hétfői jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.