Lassan összefonódik az eletromos autózás és az otthnoni energiatárolás, miután nemrég a BMW is bejelentette, hogy belép az otthoni energiatárolás paicára.

BMW i3, mint otthoni energiatároló

Lassan összefonódik az eletromos autózás és az otthnoni energiatárolás, miután nemrég a BMW is bejelentette, hogy belép az otthoni energiatárolás paicára.

Az úttörő a Tesla és a Nissan voltak, amelyek korábban jelezték: elektromos autóika akkumulátoraival készek csatlakozni a házi erőmávekhez, és részt venniaz átmeneti tárolásban.

Az  elektromos autók közelmúltbali montreali nemzetközi szemláján jelentette be a bajor autógyár, hogy az i3-as akkumulátoraira alapozva, egy új, otthoni energiatárolási megoldást fejleszt, a Beck Automation-nal közösen. A rendszer az elektromos autó energiatárolóit használva 22, vagy 33 kilowattórás lesz, ami elegendő energiát képes tárolni, hogy ellásson egy átlagos otthont, egy napig, külső betáplálás nélkül. A BMW közleményében megemlíti, az i sorozat tulajdonosai ezzel egy lépéssel közelebb kerülhetnek az energetikai önállósághoz. Eltárolhatják az autójuk akkuiban a tetőre szerelet napelemekben termelt energiát, anélkül, hogy a hálózat esetleges kimaradásainak ki lennének szolgáltatva.

Hasonló megoldásokkal korábban a Tesla és a Nissan is bejelentkezett már potenciális vásárlóiknál.  Arról ugyanakkor egyelőre nem tudni, hogy a rendszer mikor lesz elérhető a kereskedelmi forgalomban. A Tesla megoldása már világszerte kapható, a Nissan xStorage rendszere pedig szeptebertől lesz eérhető az Egyesült Királyságban és Európában.

forrás: energiainfo.hu

Ajánlott tartalom

Tovább erősödik a nagykereskedelmi energiapiacok felügyelete

Az Európai Unió Hivatalos lapjában kihirdették a nagykereskedelmi energiapiacok integritásáról és átláthatóságáról szóló 1227/2011/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (REMIT) módosítását, ezzel tovább erősödik a nagykereskedelmi energiapiacok felügyelete - közölte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási hivatal (MEKH) pénteken az MTI-vel.