Bioüzemanyag és netmosás

Bioüzemanyag gyár, fenntartható fejlődés és hasonló divatos fogalmak is segítenek abban, hogy egyre jobban virágozzon az internet egyik új üzletága, az e-hírnév helyreállítása.

Ha a Google-ba beírjuk Paul Lambert nevét, az első oldalon tájékoztató szövegek listája jelenik meg az általa Olaszországban létesített bioüzemanyag-gyárról. Az ügyfelek, a szállítók, az alkalmaztatásért jelentkezők és a versenytársak, akik a neten saját kérésére megváltoztatott névvel szereplő üzletemberről keresnek információt a világhálón, jól szerkesztett vállalati honlapot találnak, elismerő cikkeket az általa alkalmazott újító eljárásokról, olyan kedvező értékeléseket, amelyeket a marketing és a fenntartható fejlődés legjobb szakértői jegyeztek.

Néhány hónappal ezelőtt a helyzet még egészen más volt. A Google első tíz rá vonatkozó találata között hat olyan dokumentum is akadt, amely arra emlékeztetett, hogy az 1980-as és 1990-es években a férfi nemzetközi fegyverkereskedő volt, és két politikai-pénzügyi botrányban is felbukkant a neve. Abban az időben még könyvet is írt erről. Aztán külföldre költözött és új életet kezdett – olvasható a párizsi Le Monde hasábjain.

Vajon milyen csoda révén nyerte vissza Paul Lambert alig néhány hónap alatt “digitális szüzességét?”

Nincs szó csodáról. A Hington and Klarsey nevű angliai ügynökséghez fordult, amely az e-hírnév helyreállítására szakosodott. Az informatikusokból, jogászokból és kommunikációs szakemberekből álló fiatal csapat igen hatékony eljárást alkalmaz erre a célra. Előbb felkutatja a kipécézett szövegek szerzőit, illetve azoknak a portáloknak az illetékeseit, amelyek közlik ezeket a szövegeket, majd felkéri őket a kompromittáló tartalom törlésére vagy legalább módosítására, a névnek kezdőbetűkkel való helyettesítésére. Xavier Desfeuillet, a Hington and Klarsey ügyvezető igazgatója hangsúlyozza, hogy a puha eljárás híve. “Érveink főleg morális jellegűek. Elmagyarázzuk a kiadóknak, hogy ezek az információk értéktelenek, mivel már túlhaladottak, ártanak ügyfelünknek anélkül, hogy bárkinek is használnának” – magyarázza.
Így például sikerült rávenniük a L’Humanité című kommunista napilapot arra, hogy töröljön online archívumából egy Paul Lambert-ről 1993-ban megjelent cikket.

Ez a rendszer természetesen nem tökéletes. Például az üzletemberrel kapcsolatos egyik ügyet megemlítették egy parlamenti vizsgálat során, amelynek tartalmát a törvényhozás hivatalos honlapja ismertette is. Harcos blogírók pedig újra közzétettek egyes cikkeket, nem hajlandók törlésükre, és tiltakoznak az erre irányuló kísérletek ellen. Más esetekben az ügynökség nem tudja kideríteni, kik az adott honlap tulajdonosai, vagy nem kap tőlük választ, mivel távoli országban élnek. Mások pedig éppenséggel pénzt követelnek annak fejében, hogy eltávolítsanak egy zavarónak tekintett tartalmat.

Ajánlott tartalom

Karcsúsít a JYSK: évi több tonna alumíniumot és több mint 40 konténert spórolnak meg

Változás jön a JYSK bizonyos termékeinél: a dán vállalatnál a paplanokat ezentúl máshogyan csomagolják, ezzel annyit helyet spórolnak meg, hogy évente több mint 40 konténerrel kevesebbet használnak majd. A kerti székekről pedig eltűnik egy alumínium díszítő elem, amivel évente 22 tonnával csökken a felhasznált alumínium mennyisége.