Biokerozin a KLM menetrendszerű járatában

A KLM Holland Királyi Légitársaság a világ első légitársaságaként biokerozinnel meghajtott 171 utast szállító kereskedelmi repülőutat hajtott végre.

A KL1233-as járat, egy Boeing 737-800-as repülőgép június 29-én délután 12:30 órakor szállt fel 171 utassal a Schiphol repülőtérről a párizsi Charles de Gaulle repülőtér irányába. Joop Atsma, infrastrukturális és környezetvédelmi államtitkár is jelen volt a járat indulásakor írja az sg.hu. “Múlt héten bejelentettük, hogy idén szeptemberben több mint 200 repülőutat indítunk majd Párizsba biokerozinnal működő repülőgépekkel. Ma a KLM történelmet írt! Bebizonyítottuk, hogy a KLM készen áll a jövőre? – nyilatkozta Camiel Eurlings, a KLM ügyvezető igazgatója röviddel a járat indulása előtt. A kezdeményezésével a KLM egyértelműen megmutatja, hogyan lehet okosan felhasználni a termelői és fogyasztási hulladékot”, nyilatkozta Joop Atsma, infrastrukturális és környezetvédelmi államtitkár. A Szállítási és Vízgazdálkodási Felügyelőség (Inspectie Verkeer en Waterstaat – IVW) engedélyezte a repülőutat a KLM számára. A Boeing repülőgépgyártó vállalat is szorosan együttműködött azért, hogy ez az első repülőút lehetővé váljon.

 
A KLM Párizsba tartó első légi utasszállító repülése használt főzőolajból készített biokerozinnal üzemelt. A szeptemberre tervezett járatok esetén is ugyanezt a nyersanyagot használják majd. Az üzemanyagot a SkyNRG vállalaton keresztül a Dynamic Fuels szállította, a konzorciumot a KLM közösen alapította a North Sea Group és Spring Associates vállalatokkal. A KLM nyitott más nyersanyagok felhasználása irányába a végtermék előállítására, amennyiben azok megfelelnek különböző fenntarthatósági kritériumoknak, beleértve a széndioxid-kibocsátás jelentős mértékű csökkentését és minimális negatív hatást a biológiai sokszínűségre és az élelmiszerellátásra. A KLM által felhasznált összes bioüzemanyagnak szigorúan meg kell felelnie ugyanazoknak a műszaki specifikációknak, mint a hagyományos kerozin, és nem igényelheti a repülőgép-motor és infrastruktúra módosítását.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.