Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / Elektromos autó / Best of Green 2011 – a legzöldebbek
Tudj meg többet: Elektromos autó

Best of Green 2011 – a legzöldebbek

A treehugger.com idén harmadik alkalommal választotta meg a legkörnyezettudatosabb embereket, ötleteket, projekteket, és járműveket. Az oldal olvasói több kategóriában is szavazhattak, melynek eredményei április 4. és 8. között derültek ki. A Best of Green 2011 eredményeiből következik egy kis ízelítő.

Üzlet és politika
Az olvasók Christina Figuerest, az ENSZ klímavédelmi főnökét szavazták meg nemzetközi szinten a legaktívabb zöld politikusnak. A Hewlett Packard pedig a legzöldebb nagyvállalat díját tudhatja magáénak. A szavazók szerint nincs igazán fenntartható vállalat, de a HP erőfeszítéseit tartották legérdemesebbnek a díj elnyerésére, valószínűleg annak aktív kommunikációja miatt. Számos ország igyekszik kialakítani egy minél korábban, minél hatékonyabban megvalósítható zöld energiapolitikát, de ennek díját Skócia kapta meg. Az ország ugyanis 2025-re a szükséges energia 100%-át megújuló erőforrásokból tervezi előállítani, míg a legtöbb ország ez idő alatt a tervek szerint csak 30-40%-ot tud elérni.

 

Közlekedés és járművek

A legjobb piacon lévő elektromos autó díját a zéró kibocsátású Nissan LEAF kapta, annak alacsony ára és családbarát kialakítása miatt. A legjobb kerékpár-kölcsönző program a párizsi Vélib lett, hiszen városszerte több mint 20 ezer bringa vár arra, hogy használják, majdnem 1500 állomáson. A Jaguar C-X75 elnevezésű „concept” autóját választották meg a legjobb zöld prototípusnak, melynek kinézete és teljesítménye is magáért beszél. A biciklizésre leginkább alkalmas városnak Koppenhága bizonyult.

 

Kultúra és hírességek

Ebben a kategóriában sajnos nem lehetett a legjobb, csak a legrosszabb eseményt megválasztani. 2010 legrosszabb tengeri katasztrófájának a BP olajszennyezését választották az olvasók. Leonardo DiCaprio azonban a legjobb lett. Nem mással, mint az egyik legveszélyeztetettebb állatfaj, a tigrisek védelmére felajánlott 1 millió dolláros adományával, mellyel a WWF kampányát támogatja. 2010 legötletesebb zöld gerillakampánynak a Yarn Bombing („fonaltámadás”) megmozdulást tartják a treehugger.com olvasói. A világ több nagyvárosában feltűnő kötött borítást húztak a fák törzsére, az oszlopokra, és az utca egyéb kiegészítőire, ezzel felhívva a figyelmet arra, hogy máshogy is lehet dekorálni egy várost, nemcsak a legtöbbször otromba graffitikkel.  A zöld területen legaktívabb hírességnek Edward Norton-t választották, a családsegítő programok, és a megújuló energiák támogatásának egyik legnagyobb aktivistájaként.

 

Építészet és design

A legzöldebb építészeti iroda címét a Foster and Partners nyerte el, mivel minden projektjükben a környezeti szempontokat helyezik előtérbe. A legjobb bútor design-nal Herman Miller jelentkezett. Az általa tervezett szék minden része újrahasznosított és környezetkímélő anyagokból készült, emellett ötletét a Golden Gate Bridge adta.

 

Divat és szépség

A legjobb nemzetközi ruhamárkának az idén 20 éves People Tree-t választották. A márka fennállása óta odafigyel a méltányos kereskedelemre, és hogy termékei kizárólag organikus anyagokból készüljenek. A legzöldebb világmárka díját a Nike kapta, a 2010-es dél-afrikai futball VB újrahasznosított PET-palackokból készített mezeiért.

 

Tudomány és technika

Nem meglepő, hogy az év újdonságának az Apple új iPad-jét választották meg az olvasók, a legjobb számítástechnikai találmánynak pedig a MacBook Air-t.

 
Utazás és természet

A legjobb zöld hotel díját a svéd Jéghotel szállodalánc tudhatja magáénak. A legérdekesebb kinézetű veszélyeztetett állatfajt is megválasztották. Nyertese a madagaszkári Aye-aye, vagyis a véznaujjú maki lett. Az év felfedezésének pedig a mélytengeri, mindössze 10 centiméteres kézhalat választották meg.  Végül, de nem utolsó sorban, díjazták a védett állatfajokról készült videókat is, melynek nyertese ez a táncoló pingvin lett.

Ajánlott tartalom

Mi lesz az elhasználódott, sérült napelemekkel?

Egyre szélesebb körben hívják fel vásárlók a figyelmet - akció ide-vagy oda – ne vegyenek túl olcsó napelemet.