Benzint nem fogyaszt, mégis elvisz a munkába

Két kereke van, közel annyiba kerül, mint a legolcsóbb autók egyike, de üzemanyagot nem igényel, csak a konnektorba kell időnként bedugni. Kipróbáltuk a villanyrollert.

Noha miként azt a héten láttuk, autót akár már 150 ezer forint környékén lehet kapni, az autózás mindenképp drága dolog. Tetemes tételt tud jelenteni a rendszeres tankolás, de még egy alapvetően jó autó karbantartása is. Az olcsó közlekedésnek továbbá azért sem tud megfelelni, mert egészen egyszerűen nem hatékony eszköz: rendszerint egyedül ülünk benne, közben pedig egy méretes és súlyos vasdobozt cipelünk magunkkal, ami igen sok helyet foglal el az úton. Zsúfolt nyugati nagyvárosokban, s a fejlődő világban is láthatjuk, hogy a robogó például sokkal kisebb hely- és üzemanyagigénnyel tudja kiszolgálni a közlekedést. Mégsem választják sokan a robogót, hiszen motorja rendszerint zajos, maga a kétkerekű pedig ahhoz nagy tömegű, hogy egy lépcsőn fel lehessen vinni például egy iroda- vagy társasházba, az utcáról pedig könnyedén ellopható. Kerékpározni mind többen, de az utak forgalmát elnézve még mindig nem elegen adják fejüket a hétköznapokon − ennek oka lehet, hogy kevés irodában lehet egy izzasztó reggeli tekerés után zuhanyozni. Megoldást jelenthet a városi közlekedésre a villanybringa, de utóbbiaknál szintén előjön a robogóktól ismerős probléma: az irodában, lakásban tároláshoz, ha nem is túl súlyosak, de túlzottan méretesek, a ház előtt leláncolva pedig senki sem hagyna szívesen egy több százezer forintos elektromos kerékpárt. A viszonylag olcsó, nem emberi erővel hajtott, könnyedén raktározható, akár még egy íróasztal alatt is elrejthető közlekedési eszköz megtestesítőjének az elektromos roller tekinthető, mely még olyan forradalmi, hogy a KRESZ sem igazán tud vele mit kezdeni.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.