Bemutatták az új iPadet

Meglepetésszerűen új iPad-modellt jelentett be az Apple, a szokásos látványos körítés és élő bemutató helyett ezúttal egy egyszerű sajtóközleménnyel, ami legalábbis szokatlan a cég részéről.

Az új iPad valójában a tavalyi csúcsmodell, a hivatalosan új iPadnek, vagy Retina iPadnek nevezett negyedik generációs táblagép, a duplájára, vagyis 128 gigabájtra bővített háttértárral, az ára pedig elég borsos: a wifis verzió 799, az LTE-kapcsolatra is képes változat 929 dollár lesz, írja az index.hu. A megjelenés az Apple-szokásokhoz hűen egy héttel a bejelentés után esedékes, február ötödikétől már szállítják is az apple.com-ról megrendelt darabokat. A cég az új csúcsmodellt elsősorban professzionális felhasználásra szánja, ahol valóban probléma lehet hogy hamar betelik a 64 gigás háttértár, és nem lehet olyan könnyen segíteni a problémán, hogy letörlünk pár videót. A sajtóközlemény kiemel, hogy a világ 500 legnagyobb vállalatának 85 százalékánál alkalmaznak már iPad táblagépeket munkára, és sok esetben (például orvosi feladatok, 3d-s tervezés, hangszerkesztés) a háttértár mérete a szűk keresztmetszet.

A bejelentés valójában nem is a konkrét új gép miatt érdekes, hanem azért, mert az Apple még sosem csinált olyat, hogy a szokásos termékciklusának közepén hirtelen bedobjon egy új modellt. Elemzők viszont régóta mondják, hogy ez lehetne a megoldás a cég egyik nagy problémájára: arra, hogy az évente megjelenő modelljei nem tudnak lépést tartani a konkurencia termékeivel, az Apple-újdonság ereje is elvész pár hónap alatt, és a következő nagy éves premierig más gyártók készülékei számítanak a legmenőbbnek és technikailag a legjobbnak. Egy olyan megoldással azonban, amikor a szokásos őszi időpontban, a karácsonyi szezon elé időzítve megjelenik az igazi következő generációs iPhone vagy iPad, majd ebből tavasszal jön egy sima felújított verzió, kicsit több memóriával, háttértárral, kicsit gyorsabb processzorral, kiküszöbölhető lenne ez a helyzet. Az új rendszer ráadásul nem borogatná fel a kutatás-fejlesztés ciklusát sem, vagyis a mérnököknek lenne idejük igazi újdonságokkal előállni minden évben. Valószínűleg ezt a termékciklus-modellt teszteli most élesben az Apple az új iPaddel, és ha bejön, az iPhone-oknál is bevezeti.

Ajánlott tartalom

Már 7,5 tonnánál jár a használt mobiltelefonokat visszagyűjtő kampány eredménye

A több mint 5 éve futó "Passzold vissza, Tesó!" kampányban mára 1111 gyűjtőpont részvételével, több mint 7,5 tonnányi használaton kívüli mobiltelefon gyűlt össze - közölte a KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdaságért szerdán az MTI-vel.