Bertrand Piccard svájci légballonpilóta és feltaláló pénteken mutatta be az első, világkörüli útra tervezett napelemes repülőgépének prototípusát.

Bemutatták a napelemes repülőgép prototípusát

Bertrand Piccard svájci légballonpilóta és feltaláló pénteken mutatta be az első, világkörüli útra tervezett napelemes repülőgépének prototípusát.

A HB-SIA elnevezésű gép szárnyfesztávolsága a legnagyobb utasszállító repülőgépekével azonos, miközben egy átlagos személyautó súlyánál nem nehezebb. A repülő hajtóművét négy darab villamos motor adja, amelyeket a szárny felületén elhelyezett 24 ezer darab napelem lát majd el energiával.

A nagy kapacitású akkumulátorokban tárolt többletenergiával lesz lehetőség az éjszakai repülésre. “Tegnap még csak egy álom volt, ma már egy kész repülőgép, holnap pedig a megújuló energiaforrások nagykövete lesz” – mondta Piccard a Zürich közelében fekvő dübendorfi repülőtéren tartott sajtótájékoztatóján. “Ha egy repülőgép kizárólag napelemekkel éjjel és nappal képes a levegőben maradni, nem mondhatja senki, hogy nem lehet hasonló eredményt elérni a gépjárműveknél hűtő- és fűtőberendezéseknél, számítógépeknél” – tette hozzá az eredeti végzettsége szerint pszichiáter svájci pilóta, akinek 1999-ben egy hőlégballonnal leszállás nélkül sikerült körberepülnie a földet.

solar impulse koncepció

HB-SIA napelemes repülőgép

Ajánlott tartalom

A napelemek megtermelik a Kstar energiatárolója egyszerűen eltárolja az energiát

A KSTAR az új energiaforrások és a teljesítményelektronika egyik vezető márkája. Ide tartoznak az adatközpontok számára kritikus infrastruktúrák elemei (UPS, akkumulátorok és precíziós klímaberendezések), a moduláris adatközpont-megoldások, valamint átfogó fotovillamos és energiatárolási megoldások.